DIA 3 I 4 A GRÈCIA

Dia 3: Soufli i Alexandroupolis

Continuem explicant les activitats que es van realitzar durant el dimecres i dijous 8 i 9 de març.

Dimecres es va anar a la ciutat de Soufli, reconeguda per la seva producció de seda, ja que és l’únic lloc a tot Europa on es fa tots els processos necessaris per produir-la, és a dir, cultiven i alimenten els cucs, n’obtenen la matèria prima, la tracten per crear-ne el fil i finalment en produeixen teixits. Per tant, els alumnes que ens van visitar l’any passat juntament amb els nostres alumnes va anar a dos museus relacionats amb la producció de la seda de manera tradicional i artesanal. A més, en grups i amb l’ajuda d’un hoolahop, van aprendre i practicar l’art de producció d’un teixit de seda utilitzant retalls de roba, fent unes produccions molt maques.

A continuació, van pujar a l’autobús per desplaçar-se a la ciutat costanera d’Alexandroupolis, on es va fer una parada per dinar, i tornar a l’hotel. Allà, els alumnes es van agrupar en grups de treball i van analitzar els resultats de l’experiment que van realitzar a l’institut des de finals d’octubre fins a la primera setmana de gener per extreure’n conclusions.

Dia 4: Selecta One (empresa de plantes ornamentals), Filipo i Kavala

Dijous es va visitar una empresa internacional de producció de plantes ornamentals, dedicada a fer la primera part de la reproducció de plantes. L’empresa importa esqueixos de plantes que cultives en països africans i un cop arriben a Grècia els planten en alvèols i els fan créixer prou per a poder ser transportats per camió fins als seus clients, qui s’encarreguen de fer créixer les plantes fins a poder ser venudes. Per tant, el procés que es realitza és bàsicament el de multiplicar les plantes mitjançant un petit tros tallat d’una planta adulta.

Després d’aquesta interessant explicació, es van desplaçar fins a les restes arqueològiques de la ciutat de Filipo, un indret fundat pels grecs, conquerit pels romans més endavant i que fou també on es va assentar la primera comunitat cristiana grega de la història.

Finalment, es van traslladar a la ciutat portuària de Kavala per dinar i fer una volta pel centre històric.

Aquí podeu veure totes les imatges!