CRÒNICA D’UNA SORTIDA per Marina Carrasco i Anna Mora

VISITA AL MUSEU DE LA FÀBRICA TÈXTIL DE TERRASSA

El passat dimarts 21 de novembre els alumnes de 3r d’ESO van anar al museu de la fàbrica tèxtil de Terrassa, organitzada pel departament de Ciències de l’institut, dins la matèria de tecnologia.

A les 8:00 del matí tothom era a punt per agafar l’autocar, juntament amb els tutors de cicle i el professor de l’assignatura, per dirigir-se cap a Terrassa amb l’objectiu d’aprendre i passar-ho bé!
El museu que es va visitar era antigament una fàbrica tèxtil. La finalitat per la qual es va realitzar la sortida és perquè la fàbrica conté molts mecanismes d’engranatges i politges que és precisament el que s’està estudiant a la matèria de tecnologia.

En general, la visita va resultar molt interessant, ja que es va poder viure en primera persona com era per dins una fàbrica plena de màquines i mecanismes complexos i va ser molt útil per a l’assignatura.

El que més va entusiasmar va ser el taller que es va fer, que consistia en muntar un sistema d’engranatges, peça a peça. Va ser complicat però divertit i molt interessant. També va ser entretinguda i divertida la visita a una sala de jocs interactius sobre el tema. Després de la visita, els alumnes i professors van aprofitar per dinar i, un cop acabada la queixelada, van tornar amb el mateix autocar cap a l’Institut, on van arribar a les 15.30h. aproximadament.

La visita al museu és totalment recomenable, ja que tot va ser molt visual i per tant, es va poder entendre molt millor. Per assolir bé el tema de mecanismes i engranatges és molt útil visitar aquest museu de Terrassa.