Concert de música clàssica

Els alumnes d’història de la música de 4t i els alumnes de 3r d’ESO van assistir al concert de guitarra clàssica, ofert per Carles Geli, a l’espai de Can Comes el passat 8 de febrer de 2016. El concert va tenir com a eix central la música antiga del Renaixement i del Barroc. Geli va interpretar obres de Luys de Narváez, un dels millors compositors espanyols per a viola de mà del Renaixement. Dins aquest primer bloc el guitarrista va voler reflexionar sobre com la música ens pot apropar al que sentien (de sentir, escoltar, però també de sentiment) fa 400 anys.

El concert va continuar amb un seguit de peces del barroc, en aquest cas del compositor espanyol Gaspar Sanz, però també del barroc alemany, amb obres de Johann Sebastian Bach i d’un contemporani seu, Silvius Leopold Weiss.

Carles Geli destaca la importància d’apropar la música a l’alumnat. La possibilitat de ser en un concert de música en viu, d’un estil que molts d’ells no acostumen a escoltar, i a més d’un repertori centrat en la música antiga. Aquest era un repte per al guitarrista, però per sobre de tot, sabia del poder de la música. A parer seu, “es tracta d’una música molt bonica, que ha superat el pas dels anys. No hi ha cap motiu perquè no els pugui agradar”.

El concert va acabar amb unes obres del segle XX. Abans de tornar cap a classe, Geli va regalar als alumnes la interpretació d’Asturias d’Isaac Albéniz