EL CICLE DE L’AIGUA. COMENÇA EL C.DE SÍNTESI DE 2N

SORTIDA DEL TREBALL DE SINTESI

Avui hem anat a visitar La Casa de l’aigua i la Depuradora de Montcada. Les dues visites han estat d’allò més interessant. A la primera hem pogut contemplar la bellesa del Modernisme i els enginys tecnològics per a distribuir l’aigua del rec Comtal i de les aigües freàtiques.

A la Depuradora hem descobert com les aigües que arriben són netejades, tractades i retornades de nou al riu Besòs.

Aquí hi deixem alguns comentaris del nostre alumnat.

Les tres classes de segon vam anar caminant cap a la CASA DE LES AIGÜES i a LA DEPURADORA de Montcada. Ens vam dividir en dos grups segons si érem grups parells o imparells. La Casa de les aigües es un lloc on recullen l’aigua  d’uns pous i a la depuradora treuen totes les brutícies de l’aigua com tovalloletes, oli, sorra…  Quan acabàrem de visitar els dos llocs, vam tornar a l’institut. Va estar molt bé, vam aprendre molt més sobre el tema de l’aigua i, a més, els guies eren molt simpàtics.

Carla Carrasco de 2n A

El dia 30 de març l’alumnat de 2n d’ESO vam anar d’excursió a la Depuradora i a la Casa de les aigües.
La primera és un lloc per depurar l’aigua que arriba de les cases, llocs públics… Feia  una mica de pudor, però allò era normal. Ens van ensenyar el procés que es fa per depurar-la.
Després vam anar a  la Casa de les Aigües.Aquesta  era una mena de parc que contenia una casa que era la del maquinista. També hi havia un altre “edifici” que contenia la sala de la màquina de vapor, i el maquinista havia d’estar disponible per si li passava alguna cosa a la maquinària .

I aquí va acabar l’excursió.

Taha de 2n B

El dijous 30 d’Abril, vam anar tots els alumnes de 2n d’excursió a la Depuradora i a la casa de les Aigües.

Vam haver de caminar des de l’institut fins a l’entrada de la Casa de les Aigües. Ens vam quedar allà esmorzant i després, ens vam repartir en grups, uns anaven primer a la Depuradora i els altres a la Casa de les Aigües.

En el meu cas vaig anar primer a la Depuradora.Vaig tenir una mala sort perquè, hi feia una molt mala olor, ja que el que hi ha allà és aigua bruta.

Ens van explicar com hi arribava l’aigua de les cases, les clavegueres, els rius… a la Depuradora.

La funció que té la Depuradora era netejar aquella aigua que hi arribava, però per fer-ho hi havien de passar pel procés de depuració.

Després quan ja estava neta l’aigua se n’anava al riu, però aquella aigua no es pot beure, perquè no és potable.

Després d’estar a la Depuradora, vam anar a la Casa de les Aigües.

En la Casa de les Aigües ens van explicar que era una antiga instal·lació d’extracció i bombeig d’aigües de l’aqüífer del Besòs per a l’abastiment d’aigua potable per a la ciutat de Barcelona. Va estar en funcionament des del 1878 al 1987.

Souad de 2n B