Proves per obtenir el títol de graduat/ada en ESO

Cada any es convoquen proves per a l’obtenció del títol de graduat/ada en educació secundària obligatòria (GESO), per als alumnes que no l’hagin obtingut en finalitzar l’etapa.

El termini per a la presentació de sol·licituds d’inscripció a les proves per obtenir el títol d’ESO és del 30 de gener al 13 de febrer de 2023. Els requisits​ dels alumnes per poder presentar-se són:

  1. Haver finalitzat l’ESO l’any 2021 o 2022.
  2. Tenir almenys 18 anys o complir-los dins de l’any 2023. També hi pot concórrer l’alumne o alumna que faci els 17 anys l’any 2023 sempre que compleixi alguna de les condicions següents:
    – Tenir un contracte laboral que l’impedeixi assistir al centre en règim ordinari.
    ​- Trobar-se en procés d’obtenció d’un permís de treball (alumnat estranger).
    – Ser esportista d’alt rendiment.
  3. Haver cursat l’ESO (el quart curs inclòs) sense haver obtingut el títol i amb un màxim de cinc matèries pendents de qualificació positiva.

Imprès de sol·licitud

UAP23

S’acosta la recta final per preparar la UAP23. Es tracta d’un musical interpretat per alumnes de centres de secundària amb l’ajuda dels professors de música, que cada any creen una nova història per ser explicada i cantada. A través de la música es persegueix un objectiu ben ambiciós: la cançó com a instrument per fomentar valors com la pau, la solidaritat i la reflexió crítica.

L’alumnat de 1r d’ESO està preparant el repertori de cançons i 25 alumnes seran part del cor secundari. Assagen amb molta il·lusió i implicació. A 2n d’ESO, dues alumnes han estat seleccionades per al cor principal.

L’espectacle farà 2 funcions, una per als alumnes en horari de matí i una funció oberta (divendres 24 de febrer a les 20h) al Teatre Municipal de Lloret de Mar.

Les entrades per a la funció oberta es podran adquirir a la Taquilla del Teatre Municipal de Lloret de Mar, al web de la UAP (https://www.uapgirona.cat/) o al web del teatre (https://www.teatredelacostabravasud.cat).

Desitgem que gaudiu de l’espectacle tant com nosaltres mentre el preparem.

Servei Comunitari

Un curs més, l’alumnat de 4t d’ESO està realitzant el Servei Comunitari a diferents entitats del poble. Es va representar un petit espectacle pels usuaris del geriàtric de Palafolls. Aquest espectacle l’han preparat al llarg del primer trimestre a l’optativa d’Arts Escèniques i està basat en els musicals Disney. Una altra de les col·laboracions ha estat amb la Biblioteca Enric Miralles, participant en l’ordenació i posada a punt de la Sala d’Infantil que va ser reoberta el passat 22 de desembre.

El Servei Comunitari té per objectiu promoure que l’alumnat de secundària experimenti i protagonitzi activitats de compromís cívic alhora que aprengui l’exercici actiu de la ciutadania i posi en pràctica els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat.

Bones Festes

La comunitat educativa de l’Institut Font del Ferro us desitja que passeu unes Bones Festes i que l’any 2023 ens porti molta salut i felicitat.

 

Parada de Paraula

Alumnes de primer de batxillerat han tret a passejar la Paraula aquest dimarts al migdia al voltant de l’institut com a comiat de les classes de llengua catalana i literatura de l’any 2022. Espai, oreig i llum per amarar de nou vigor els mots.
Una de les accepcions de la paraula “parada” és la col·locació dels caçadors i dels ormejos en disposició de caçar. “Parar la galta” és oferir-la per rebre petons o bufetades. “Parar l’esquena” és resignar-se a rebre retrets. “No deixar parar algú un instant” és ocupar-lo contínuament.
“No poder parar” és no estar mai quiet. La parada de Paraula, amb l’estesa del mot, i la parada de Nadal, amb la taula ben parada, es nuen i s’amaren l’una de l’altra.
Com diria el poeta, “amb una paraula sota una altra aguantarem un tros de cel enlaire”.

Visita a l’IFAE

L’alumnat de 2n de Batxillerat Científic ha viscut l’experiència d’una classe de Física a la universitat. Durant la visita a l’IFAE (Institut de Física d’Altes Energies de la UAB) hem après com treballen els investigadors que fan recerca sobre el passat de l’univers i la relació amb les partícules subatòmiques. Hem après que la recerca és sempre multidisciplinar, quines son les preguntes que volen respondre els científics de l’IFAE i quines eines necessiten autofabricar-se per a tal fi.

Després hem pogut fer de científics i, amb l’ajut de peces de lego, hem respost a preguntes importants sobre la formació de la matèria, tal i com la coneixem; això ens ha portat a interpretar el primers moments de l’univers.