La química en la ciutat de Girona

L’alumnat de 3r va fer una visita guiada pel casc antic de Girona. Es tractava de reconèixer els elements químics que formen part de la nostra vida quotidiana: des de materials de construcció als xips, des de joies a medicaments. També de reaccions químiques, com la respiració, l’enduriment de les argiles o el rovellat del ferro.
Tot això a través d’onze parades escollides per il·lustrar exemples quotidians de la presència de la química en la ciutat de Girona: de la muralla a l’argenteria, de la lleona als quatre cantons, les parets, l’aigua, les pedres, la llum i l’aire ens parlen de la química que hi ha entre ells.
Durant la visita ens van explicar com ha contribuït la química a augmentar l’esperança de vida del humans, per què la plata es torna negra i l’or no, i com funciona una bombeta.