Pintada del mural del segon procés participatiu de graffiti

Dissabte 30 de Març es va fer la Jornada de cloenda del II Procés participatiu de graffiti. Van participar un total de 18 alumnes i durant el matí es van apropar moltes famílies per veure com anava la pintada i si necessitàvem quelcom. Van ser més de cinc hores intenses de feina, rialles, música, art, reflexions i convivència.

Va ser el punt i final a tota una setmana de procés, d’emocions, de decisions i de bona feina. L’acollida del projecte aquest segon any per part del centre i de l’alumnat ha sigut molt positiu i la implicació de l’equip de mediació del centre, de nou, ha sigut exemplar.

El col·lectiu Krear-t, ha sigut, per segona vegada, l’encarregat de la dinamització del procés i de la pintada tenint en compte sempre la visió dels i les participants i treballant amb l’equip de mediació com a motor indispensable de la proposta.

Aquest any han sortit temes molt potents i interessants que s’han anat treballant durant tot el procés. Finalment, el mural parla sobretot de gènere i de pressions socials. És un reflex de la seva vivència com a adolescents dins i fora de l’institut. La pintada ha servit per denunciar temàtiques com el patriarcat que domina la societat, la censura que rep el cos de la dona o la incomprensió i pressió que reben com a adolescents, en moltes ocasions, per part dels adults i del grup d’iguals per funcionar en els diferents àmbits de la seva vida (educació, oci, vida saludable, primeres vegades…)

Estem molt contentes amb el resultat i amb la transformació de la realitat a través d’un projecte que ja és molt seu!