Primer trimestre del projecte ‘Com està el pati!’

Posem punt i final al primer trimestre del curs amb molt bones sensacions sobre l’impacte del projecte de dinamització de patis. La prova pilot de “COM ESTÀ EL PATI!” ha funcionat d’allò més bé. L’alumnat l’ha rebut molt bé des del primer moment i la participació i el suport voluntaris han sigut freqüents. La gestió és a càrrec de la coordinació del projecte i dels delegats i delegades de cultura del centre, que tindran moltes més responsabilitat de cara al pròxim trimestre. Els delegats i delegades de medi ambient, per la seva banda, també s’han implicat molt amb la reobertura de la campanya “NO (t’)embrutis”.

Entre totes les activitats oferides, l’alumnat ha pogut gaudir de bibliopati, jocs de taula, zumba, tornejos i programacions especials per
a la Setmana europea de prevenció de residus i per a la setmana del Dia internacional per a l’erradicació de la violència de gènere.

Com a mesura per modificar dinàmiques i distribuir d’una forma diferent l’ocupació de l’espai, tots els dijous l’esbarjo es fa sense pilota i les pistes queden lliures per fer altres activitats.

Volem agrair per participar en el projecte l’Ajuntament de Sant Adrià (especialment les regidories d’Educació, Joventut i Igualtat), el Polidor, el CIOD i les biblioteques del municipi. Gràcies a totes aquestes col·laboracions, el projecte aconsegueix obrir-se al territori i ser un veritable exemple comunitari. De cara als propers trimestres, intentarem obrir les col·laboracions a altres serveis o entitats de la ciutat.

Aquestes últimes setmanes del trimestre s’han aprofitat per fer l’avaluació del projecte amb els delegats i delegades de cultura i amb els
i les responsables del projecte per valorar què funciona i què cal millorar. Així, tornarem després de vacances amb un projecte adaptat a les necessitats reals detectades durant aquests mesos.

Volem que el pati també sigui un espai educatiu!