Projecte Empremta, un projecte de tutoria entre iguals

Aquest curs s’ha iniciat el Projecte Empremta, un projecte de tutoria entre iguals que busca que l’alumnat de 3r d’ESO esdevingui referent d’una parella de 1r d’ESO per tal d’afavorir la integració del nou alumnat al centre, una millor adaptació a la nova realitat i, a més a més, que el tàndem pugui compartir xerrades i moments tant informals (al passadís, al pati, a la sortida…) com formals, a les diferents trobades que es faran durant el curs.

De moment ja s’han fet dues trobades: la primera, amb dinàmiques de distensió, on l’alumnat ha pogut descobrir quina seria la seva parella o parelles; i una segona que ha tingut lloc la setmana abans de les vacances de Nadal. En aquesta última s’ha fomentat la coneixença i l’alumnat de 3r ha pogut compartir el seu joc de taula preferit amb la seva parella.

Aquest projecte està vinculat a l’assignatura de cultura i valors. Abans d’aquestes dues trobades, a principi de curs, l’alumnat de 3r d’ESO va rebre, durant tres sessions, formació necessària per obtenir pautes de comunicació i convivència per poder esdevenir bons i bones referents.

Durant el segon i tercer trimestre, fins al juny, continuaran les trobades per tal d’enfortir el vincle entre les parelles.