Programa d’innovació educativa MUFPS

Des del curs 2022-23, el nostre centre participa en un projecte d’innovació educativa del Departament d’Ensenyament anomenat MUFP’S.

La finalitat del Programa d’innovació pedagògica de Pràctiques del MUFPS en centres educatius és millorar i avançar en el model de pràctiques dels estudiants universitaris en centres educatius amb la implicació directa de la universitat i del centre formador en relació amb els aspectes qualitatius que caracteritzen la formació inicial dels nous docents.

Aquest programa té com a objectius:

• Assignar valor als centres formadors com a institucions clau en la formació inicial de la funció docent.
  • Professionalitzar i reconèixer la tasca d’acompanyament dels mentors de centre i dels tutors de les universitats.
  • Incorporar l’estudiant universitari al centre formador com a agent actiu que col·labora en el desenvolupament del projecte educatiu de centre, alhora que es retroalimenta per millorar el desenvolupament professional i personal.
  • Promoure la col·laboració en projectes de recerca i de transformació educativa entre les universitats i els centres formadors.

El Programa es crea per aprofundir en la qualitat del model d’organització i gestió de les pràctiques dels estudiants universitaris en centres educatius que imparteixen educació secundària, mitjançant la incorporació de millores en els processos de selecció, acompanyament i reconeixement d’aquests centres, i canvis metodològics orientats a l’aprenentatge transversal de la professió docent en contextos de treball col·laboratiu i amb interacció amb l’entorn.

CURS 2023-24

Aquest segon curs hem continuat desenvolupant el programa d’innovació educativa MUFP’S i hem comptat amb la participació de 8 alumnes en pràctiques de les especialitats Biologia, Tecnologia, Educació Física, Matemàtiques, Anglès i Socials.

CURS 2022-23

Aquest curs el nostre centre s’ha convertit en centre formador d’alumnat del Màster de formació del professorat de diferents universitats.

Aquesta formació s’emmarca dins d’un programa d’innovació educativa (MUFP’S).

Al llarg de dues setmanes un total de 17 alumnes del màster han estat amb nosaltres per a realitzar la primera fase del seu aprenentatge en context d’aula. Per nosaltres ha estat una experiència molt enriquidora i gratificant. Els esperem de nou per la 2a fase a principis del 2023!