Manifest Montsacopa 2022

Benvolgudes famílies,

Amb motiu de les informacions poc precises que ens van arribant a través dels mitjans de comunicació aquests últims dies i per moltes altres raons, especialment per a defensar l’ensenyament públic de qualitat, molt professorat de l’Institut Montsacopa ens manifestem en contra de les imposicions portades a terme pel Departament d’Educació. Aquestes decisions s’han pres de manera unilateral, per això trobem que no e ns tenen cap mena de respecte. Lamentem la falta de diàleg amb la comunitat educativa per tal d’arribar a acords consensuats.

Després de les circumstàncies que hem viscut, els múltiples canvis de lleis d’ensenyament i l’esforç per part de tot el professor at per a fer la feina ben feta, trobem que la carta del Conseller d’educació ha estat com una galleda d’aigua freda.

Cartes via correu electrònic , adreçades als professors -cinc dies abans de les vagues convocades- que parlen de “millorar el sistema educatiu, que serà un punt d’inflexió per a una nova etapa educativa”, ens semblen un fet molt irreal.

L’educació no és cap eina política, ni cap missatge enviat per correu electrònic.

El professorat entenem que cal consulta i consens amb tots els membres de la comunitat educativa -famílies, professorat, direccions i alumnes- per tal de tirar endavant un principi tan universal i imprescindible com és l’educació.

En definitiva, molts de nosaltres ens aturem, diem PROU i manifestem:

1) Estem en contra d’haver de modificar el currículum i aplicar lleis d’educació diferents cada pocs any s, perjudicant directament a l organització dels centres i als alumnes.

2) El nostre desacord amb l’avançament de l’horari escolar, sense cap mena de consens.

3) El nostre desacord amb l’horari no intensiu.

4) Estem en contra de la unificació de matèries.

5) Estem en contra de la reducció d’hores lectives d’algunes matèries a l’ESO, i de les matèries de modalitat a Batxillerat.

6) Estem a favor de la filosofia i els valors ètics a l’ESO, a la història del món contemporani a Batxillerat, i a tenir un ventall ampli de matèries de modalitat.

Cal protegir les humanitats i les assignatures que s’hi relacionen, en un moment en què aquestes propostes curriculars estan més amenaçades que mai.

7) Estem a favor de l’increment del personal d’atenció directa a l’alumnat.

8) Estem a favor de la reducció de les ràtios.

9) Estem en contra dels canvis en les denominacions de les qualificacions de qualificacions de l’avaluació.

10) Defensem la llei d’immersió lingüística en català.

11) Demanem, des de fa anys, el cicle de tècnic d’integració social, precisament per les necessitats socials que s’estan donant els últims anys. De fet, aquest cicle té molt a les necessitats socials que s’estan donant els últims anys. De fet, aquest cicle té molt a veure amb els cicles que ja estem impartint: atenció a persones en situació de dependència i educació infantil.

12) Defensem una formació professional pública de qualitat.

13) Demanem el 6% del PIB promès per a educació, i la reversió de les retallades constants des del 2014.

El professorat exigim que els governs entenguin el món educatiu i li donin suport, tenint en compte a totes les parts implicades.

Assemblea de docents de l’INS Montsacopa