EXCELSIOR !

És una paraula que va posar de moda l’editor de Marvel Còmics, Stan Lee.

Stan Lee feia servir la paraula “Excelsior” de manera reiterada. La podem trobar a dins dels còmics, a les entrevistes que li feien, o bé després d’algunes aparicions seves a pel·lícules. Heu de saber que Stan Lee és el creador de personatges tan emblemàtics com Spider-Man, Hulk o Los cuatro fantásticos.
I què significa Excelsior! ? La paraula  té un origen llatí i és un adjectiu en grau comparatiu de superioritat. Significa:  sobresortir, ser millor,  més noble, més gran. Està relacionada amb  la paraula “excel.lent”, distingit.  El propi Lee la utilitzava per expressar la idea d’anar “Cap amunt i endavant amb gran glòria “
“Excelsior” és segons el mateix Stan un mot  “estrany, difícil de pronunciar i que queda gravat a la memòria fàcilment”, per això ell l’utilitzava tan sovint. I a més a més va comprovar que amb aquesta paraula es diferenciaria de la competència.
‘Excelsior’ és també  el lema oficial de l’estat de Nova York des de 1778 i figura en el seu escut . Precisament en aquesta ciutat està situada l’empresa de còmics Marvel  i la major part de les històries que s’expliquen en els còmics estan situades a Nova York.

Realment amb el pas del temps la paraula  “Excelsior” ha esdevingut un símbol d’identitat de la firma Marvel i la filosofia de vida del seu editor, Stan Lee, tota una llegenda dins del món del còmic.

Billy Moore , alumne de primer de batxillerat social.