Sortida a la Tarraco romana dels alumnes de batxillerat.

2015, Tarraco batxillerat, desembre 16 - 07El dimecres 16 de desembre de 2015 els 33 alumnes de primer i segon de batxillerat que estudiem llatí vam anar d’excursió a Tarragona per a conèixer “in situ” les restes més importants de la Tarraco romana:

Pedrera del Mèdol, Aqüeducte de les Ferreres, Muralles de Tarragona, Fòrum, Torre del Pretori, Circ, Amfiteatre i el Museu Arqueològic de Tarragona.

La Colonia Iulia Urbs Triumphalis Tarraco, nom romà de Tarragona, va ser l’any 27 a.C. la capital de la província més gran de l’imperi- la Tarraconensis- i els anys que August hi va viure, va arribar a ser la capital de l’imperi. D’aquí ve la importància dels seus monuments

Vam compartir aquesta excursió amb 26 alumnes de batxillerat de l’institut Narcís Monturiol de Figueres . D’aquesta manera el cost de la sortida va ser més econòmic i vam conèixer altres companys que estudien llatí com nosaltres.

Al matí vam poder visitar la pedrera d’on es va extreure tota la pedra utilitzada pels romans per construir la ciutat. I també vam travessar el canal ( specus) per on circulava l’aigua de l’aqüeducte de Les Ferreres .

En arribar a Tarragona vam començar el recorregut de les muralles per l’anomenada porta del Roser i seguint el passeig arqueològic vam arribar al Fòrum de la Província.

La pujada a la torre del Pretori ens va oferir una espectacular vista de la ciutat, a partir de la qual era fàcil fer-se a la idea del traçat de la Tarragona romana.

En acabar la visita del circ vam tenir una estona lliure per poder dinar al costat del mar.

A la tarda vam entrar a l’amfiteatre i finalment vam visitar el museu.

Portàvem un dossier de treball elaborat per les professores i que calia anar omplint a mida que fèiem el recorregut pels diferents lloc d’interès.

A les sis de la tarda ja ens esperava l’autobús a la porta del Roser per emprendre el camí de retorn a casa.

A les nou del vespre ja érem a Torroella altra vegada, una mica cansats però amb la certesa que havíem aprofitat el dia!.