GIMCANA A EMPÚRIES

El dijous 25 de maig, tots els alumnes de primer d’ESO del nostre institut han visitat el jaciment d’Empúries i han participat en una gimcana que havien preparat els 24 alumnes de quart d’ESO que estudien llatí com a optativa.

Aquest projecte de centre va començar a realitzar-se el curs 2015-16 i amb els anys hem anat millorant diferents aspectes. L’objectiu és que els alumnes de quart facin conèixer la ciutat grega i la romana d’Empúries als alumnes de primer a partir d’una activitat lúdica, com és una gimcana.

Aquesta vegada ens hi han acompanyat  8 alumnes de llatí de segon de batxillerat que han fet de guies dels grups de primer en el recorregut per les diferents proves. Com que Empúries és matèria curricular de la selectivitat, aquesta sortida els ha servit per repassar ” in situ” els continguts apresos a l’aula.

Enguany les proves eren 12 i estaven localitzades en 12 punts diferents al llarg de les ciutats grega i romana d’Empúries. Les proves plantejaven activitats relacionades amb la ubicació: per exemple, a l’àgora grega, , havien de buscar personatges grecs cèlebres que estaven “amagats” per la plaça, al mercat havien de decidir quins aliments no eren propis d’un mercat d’època romana, al temple d’Asclepi havien d’endevinar per l’olor la planta o l’herba medicinal que els proposaven, a la “domus romana” havien de construir un trencaclosques d’un mosaic, a la muralla romana aprenien el nom de les armes d’un legionari…

Els alumnes de primer, en grups de 10/12 alumnes, anaven seguint per ordre les proves . A cada prova rebien una puntuació i  la suma dels punts de les 12 proves ens ha servit per decidir el grup guanyador de la Gimcana.

Tant els alumnes participants com els professors acompanyants, hem valorat molt positivament la sortida perquè permet que els alumnes s’adonin de la importància d’Empúries mentre passen una agradable matinal, tots junts:  alumnes de diferents nivells i professors de matèries diverses. Un bon projecte de centre!

Moltes gràcies a tots per la vostra participació. Esperem poder repetir la sortida el curs vinent.

Ariana Seglar, coordinadora de primer d’ESO i Lina Vilamitjana , professora de llatí i grec.