Darreres novetats, abril 2016….

Aquest mes d’abril hi ha programades una bona colla d’activitats que ja ampliarem en futures notícies:

Trobada a Tessalònica (Grècia). Dotze alumnes de 1r de batxillerat i dues professores participaran a la trobada amb alumnes grecs a la ciutat de Tessalònica. Seran fora entre el divendres 1 i el divendres 8 d’abril de 2016. Més endavant rebrem els alumnes grecs i al seu professorat a Torroella.

Trobada a Perpinyà (Catalunya Nord). Divuit de 3r d’ESO i vuit de 4t i dos professors participaran la setmana vinent a la trobada amb el centre Jean Moulin de Perpinyà. Amb aquest centre ja hem fet dues trobades d’una jornada i aquesta és la primera que representarà més d’un dia d’intercanvi, concretament marxen el dia 6 i tornen el 9 d’abril de 2016. A finals de maig els tindrem a Torroella.

Proves Cangur. El proper dijous 7 d’abril 34 alumnes de 4t i de batxillerat, més tots els de 1r, 2n i 3r d’ESO participaran en el concurs del Cangur 2016. Concurs sobre les matemàtiques que es fa a molts països del món. Amb col·laboració amb l’Ampa de l’Institut es dóna un premi als primers classificats de cada categoria.

Fòrum Comarcal de Treball de Recerca. També el dijous 7 d’abril a les 6 de la tarda i al Teatre Municipal de Palafrugell es celebrarà la Va edició del Fòrum Comarcal de Treballs de Recerca de Batxillerat. Els instituts de la comarca proposen un estudiant del seu centre per a que presenti el seu treball de recerca de batxillerat. En el nostre cas és l’alumne del batxillerat tecnològic Genís Plaja i Roglans presentarà el seu treball “L’arpa làser: construcció i programació d’un instrument electrònic”. Ja tenim unes fotografies de l’acte.

Jornada d’Acollida de l’alumnat de l’Institut Escola “F. Cambó” de Verges. Hem convidat a l’alumnat de 4t d’ESO de l’Institut Escola Francesc Cambó de Verges per a una jornada d’acollida on els informarem de com s’organitzen els estudis de batxillerat al nostre centre. Antics alumnes de l’IE F. Cambó i que ara fan batxillerat a l’Institut Montgrí, fan una presentació als alumnes de 4t que ens visiten. Tenim un àlbum de la visita.

Activitats d’Orientació a 4t d’ESO. Quan s’acosta el moment de la preinscripció als estudis postobligatoris comencen les activitats d’orientació per a l’alumnat de 4t: visites a centres amb cicles formatius, l’expojove a Girona, xerrades de gent que ve a l’insitut, presentació del batxillerat pels alumnes de la casa… una època en la que cal prendre decisions que poden condicionar el futur dels estudiants i que demanen tenir molta informació. Us recomanem un article publicat fa un any sobre els recursos per a l’orientació i que tot i que cal actualitzar-lo conté molta informació encara vàlida. Dins d’aquestes activitats hem tingut la interessant xerrada de l’exalumne Robert Cornfield que va fer el dilluns 11 d’abril a tot l’alumnat de 4t d’ESO. Esperem poder-lo escoltar en moltes més ocasions. .

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *