L’Andrea Soler guanya el Primer Premi del 8è concurs literari Ficcions.

foto3215830L’Andrea Soler alumna de 1r A de batxillerat ha guanyat el Primer Premi del 8è concurs literari Ficcions que convoca l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC) des de fa vuit anys. La nostra més sincera felicitació, a l’alumna, a la seva professora de llengua i literatura Sra. Virgínia Síndreu i a la seva família per aquest premi tan important. Igualment donem l’enhorabona a l’Ona Vilà que ha estat finalista al concurs.

Només per a que ens en fem una idea de la importància del premi, prop de tres mil estudiants de tots els països catalans han participat en el concurs, i el jurat format per experts dins el món literari i cultural, manifestava que així com el segon premi havia estat molt disputat, del primer no en tenien cap dubte a qui corresponia i a més destacaven que aquesta novel·la breu té “una sorprenent maduresa narrativa, que combina l’habilitat per al diàleg amb una dosificació molt adequada del ritme”. “Llegir textos com aquest et reconcilia amb la literatura i et fa ser optimista quant al paper que continuarà jugant en el futur”, conclouen. Un cop més l’enhorabona a l’Andrea, a la seva professora i a la família.

Aquí teniu el text guanyador:

Un joc de vuit peces

I el text de l’Ona que ha estat finalista:

L’herència socarrimada

Tota la premsa s’està fent ressò de la notícia. Hores d’ara us posem els enllaços que coneixem i ja l’anirem ampliant.

Notícia a la Vanguardia

Notícia al diari l’Empordà