El projecte INDI 2017

Una manera de treballar que motiva l’alumnat i els ensenya a reflexionar, a treballar en grup i a ser creatius.

18620112_794430304048038_710086558871842852_nEl Projecte INDI, sorgit d’una iniciativa anomenada Art Jove, està coordinat per l’Esteve Subirah i la Conxi Moreno. Aquest any és el cinquè que grups d’alumnes presenten els seus projectes en aquesta mostra d’art actual. Enguany el Projecte INDI té com a lema Tenim preguntes per fer referència a les quatre edicions anteriors. Queda vinculat també al projecte Life-pletera que té com a objectiu recuperar l’espai natural. I que amb el nom de Memòria i salicòrnia busca realitzar propostes artístiques a partir de la reflexió dels espais on vivim i de fixar la memòria dels llocs. Aquests Projectes un cop acabats es presentaran l’any que ve al Museu de la Mediterrània. Cada dos mesos s’ha anat executant diferents visions d’ artistes i s’anirà presentant instal·lacions fins arribar al final de projecte. Una d’aquestes instal·lacions de l’Institut Montgrí és la que presentem avui. Aquesta caseta de comptadors de llum que ja no tenia cap ús s’ha condicionat per a aquestes mostres d’art. Per tant, per una banda s’ha recuperat un espai per a manifestacions artístiques i per altra banda ha de servir per explicar què era i què hi havia hagut en aquest lloc. L’alumnat de L’Institut Montgrí, sota l’assessorament del grup INDI, col·labora des de l’inici d’aquest Projecte, és a dir, des de fa 5 anys, amb la instal·lació d’unes performances. Aquest any la instal·lació s’ha fet a la primera caseta de la Pletera, cedida per fer-hi aquest tipus d’instal·lacions artístiques i pensada i dissenyada pels alumnes de 4rt C. El grup d’alumnes de l’institut, va començar a treballar a partir d’un recull d’idees a partir de la reflexió sobre l’espai i els problemes mediambientals que se’n deriven… Una de les creacions a partir de la pluja d’idees sobre la reflexió del tema va ser un poema. Aquí us reproduïm el poema guanyador que va ser llegit el dia de l’exposició. La seva autora és la Tamara Martín Booth de 4t C.

Roques meves2017 - Medes

veig en els teus ulls que l’aigua marxa

sento que el meu cor ja no confia

l’ amargura del dia

que em trencava

Com  confio en tu, amic meu?

m’empleno de melangia.

Mosquit , rei de la nit d’estiu,18555910_10212632198577847_3219972277745627228_n

Pesat impertinent ,xuclador sorollós.

Mosquit , menut i fotut

un sol pot no deixar-me dormir,

Mosquit ,

Roca meva