Vaga contra els preus de la universitat

Els alumnes de batxillerat de l’Institut Moianès amb el Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC) van organitzar una vaga el passat 17 de novembre de 2016 per reclamar l’educació pública, ja que els preus de la universitat han pujat últimament.

El motiu de la vaga era que els preus de l’educació pública i la universitat han pujat molt, i molts instituts de Catalunya s’han manifestat. La vaga va començar a un quart de dotze i hi va participar 3r i 4rt d’ESO i 1r i 2n de batxillerat. Es va fer una activitat de pintar pancartes amb lemes sobre l’educació com “No a la llei Wert” o “Per una educació que ens ensenyi a pensar”, i un debat on van parlar professors i alumnes de batxillerat. El debat es va acabar penjant les pancartes a l’institut.

Com diu el SEPC: “L’estudiantat català demana que es comencin a fer passes efectives cap a la gratuïtat al sistema universitari de Catalunya, perquè volem una universitat que estigui al servei de les classes populars, no al servei dels interessos del gran capital europeu que vol fer de l’educació superior un negoci.”

Blai Carrillo  (3r ESO)