Sortida de 1r de batxillerat a la biblioteca per encarar el treball de recerca

Els alumnes de 1r de batxillerat van anar la setmana pasada a la biblioteca municipal de Moià a informar-se sobre el procés de documentació a l’hora de fer el treball de recerca (TdR).

Un tècnic va fer-los una xerrada en la qual va enumerar les fases del TdR, des del plantejament fins a l’exposició final, i després va explicar els recursos que poden fer servir els alumnes per realizar l’etapa de recerca i investigació bibliogràfica. Els va mostrar la xarxa de biblioteques de la Diputació, la de les biblioteques universitàries, va mostrar catàlegs, fonts especials, bases de dades… Seguidament, van parlar sobre com s’han de citar les fonts bibliogràfiques tant en el text com en l’apartat de la bibliografia. Finalment, van ensenyar com fer una recerca des dels ordinadors que tenen disponibles a la biblioteca, van deixar que fessin un volt per les sales i que demanessin dubtes.

Anna Sagués i Martina Casabayó (3r d’ESO)