Sis alumnes de l’institut participen a les proves Cangur a Manresa

Aquest març, concretament el dia 21, com cada any des del 1996 s’han celebrat les Proves Cangur a Catalunya i quatre alumnes de 4t d’ESO (Arnau Quirante, Bernat Estrella, Isaac Domínguez i Jofre Torras) i dues de 1r de batxillerat (Gemma Solà i Alba Masip) de l’institut Moianès han participat en aquestes proves matemàtiques, acompanyats pels professors Josep M. Barón i Imma Aibar.

Què són?
Les proves Cangur són un concurs preuniversitari de matemàtiques que s’organitza en més de 30 països, amb l’objectiu d’acostar les matemàtiques als més joves i intentar despertar el seu interès. La competició es porta a terme anualment el tercer dijous de març. Les competències que es posen a prova en les Cangur són una combinació entre la lògica i les matemàtiques, no únicament el coneixement de fórmules.
Aquestes proves se celebren en centres comarcals a partir de 4t d’ESO, en aquest cas érem alumnes de les comarques del Bages i del Moianès i es van fer a la UPC de Manresa durant el matí.
Abans de les proves, van tenir lloc uns tallers de 9:30 a 10:45h per escalfar les ments, i els alumnes podien escollir entre quatre tallers:
-SURVEYING
-DIBUIXA I IMPRIMEIX EN TRES DIMENSIONS
-COLOURFUL CHEMISTRY
-LES TIC I INTERNET DE LES COSES: EXEMPLES I DEMOSTRACIONS

Després dels tallers, els alumnes teníem mitja hora per descansar i esmorzar, i a les 11:15h van començar les proves que van durar fins a les 12:30h.
Els alumnes de Moià diuen que es van sentir estranys, ja que allà hi havia entre vint i trenta alumnes de cada escola per curs, en canvi nosaltres només érem sis entre tots els que hi participaven. També afegim que va ser una bona experiència i en el cas dels tallers, hi ha diversitat d’opinions, a alguns els van agradar i a altres no tant.
Per saber la posició i puntuació els participants d’aquesta prova s’hauran d’esperar entre finals d’abril i maig.

Isaac Domínguez Bosch (4t d’ESO)