Regalem un punt de llibre a algú molt especial

Regalar un llibre és quelcom de molt habitual, però no per això deixa de ser íntim, bé perquè regalem aquell llibre que nosaltres estimem, que ens ha fet pensar, que ens ha ensenyat, que ens ha entretingut o ens ha fet somriure o plorar; bé perquè sabem que es tracta d’aquell llibre tan desitjat per la persona a la que li volem fer el present, o que sabem del cert que gaudirà de la seva lectura.

Regalar un punt de llibre és també quelcom d’habitual i íntim, especialment si el construïm nosaltres mateixos en comptes de comprar-lo. Per Sant Jordi o per qualsevol altra ocasió, tots hauriem de crear un punt de llibre posant-hi el màxim d’il·lusió, en cartolina, paper o fusta, plastificat o no, o potser teixit, pintat o decorat de mil maneres… Regalar-nos-el o regalar-lo. Un punt de llibre cada any, o més!

Tot i saber que properament tindran l’oportunitat de crear el seu punt de llibre, els alumnes de 1r A de l’ESO han volgut confeccionar a l’hora de lectura un punt de llibre sobre la seva lectura individual, de la que n’estan gaudint, gaudint i aprenent molt, i d’alguna manera han volgut agraïr-ho. Han decidit crear un punt de llibre que faci referència a la lectura que tenen entre mans.

Els alumnes han partit d’una cartolina blanca de 21 x 9 cm. En un extrem i per un costat de la cartolina han dibuixat algun motiu que fa referència al llibre, l’han repassat amb retolador negre i l’han pintat. Després l’han retallat resseguint els marges i han redibuixat i pintat el mateix motiu per l’altra cara de la cartolina.

Posteriorment han retallat els laterals de la part inferior de la cartolina amb l’objectiu de reduïr l’amplada del punt de llibre i que el dibuix ressalti estenent-se més enllà dels límits del punt.

Una vegada confeccionat el punt de llibre, l’han volgut personalitzar, i aquí trobem l’originalitat d’aquesta activitat proposada pels mateixos alumnes. En un dels costats del punt han escrit el títol i l’autor del llibre. D’aquesta manera, cada punt queda perfectament identificat amb el seu llibre. En l’altre costat han escrit una dedicatòria personal dirigida a algú molt especial. Aquest algú tan especial és el llibre que estan llegint, i és que els alumnes han trobat la necessitat d’agraïr al seu llibre les bones estones que els proporciona. Així, per una vegada, el llibre no és el regal sinó que és aquest algú tan especial al que hem volgut fer-li un present!

A partir d’aquest moment, molts llibres de la biblioteca de 1r A tenen el seu propi punt de llibre. Orgullosos d’aquesta activitat, els alumnes animen a tothom a regalar un punt de llibre personalitzat a aquest algú tan especial!