PROJECTE DE BENVINGUDA

Aquest curs vam començar de una manera diferent. Com que veníem d’una situació de final de curs tan estranya, i com que teníem per endavant un curs tan atípic, vam començar amb un projecte de benvinguda al llarg de tota la primera setmana.

En aquest nou projecte es van fer diferents tasques i el van voler enfocar en tot el que va passar en el temps de quarantena: les emocions, les aplicacions per treballar en línia i moltes més coses.

Per poder entendre millor el projecte vam poder parlar amb la Montse Urbano.

Ha funcionat a totes les classes? Ha funcionat millor a l’ESO que al batxillerat, perquè potser a l’ESO els alumnes estaven més frescos.

Ha durat una setmana per a totes les classes? Ens vam adonar que a l’ESO en general no va haver-hi cap problema, els alumnes van rebre bé aquest tipus de projecte. A batxillerat va passar que ells estan molt obsessionats en què tenen molta feina. I llavors en adonar-nos d’això vam decidir escurçar-lo. De tota manera, es va adaptar també per batxillerat.

Us ho van demanar ells? Sí, nosaltres ho vam començar a veure, els professorat també ho va veure.

Quins eren els objectius del projecte? Després de la situació que estem vivint, vam decidir que volíem fer una setmana de transició, perquè des del Març que no ens veiem, i no volíem que fos arribar i començar a fer feina, sinó que pensàvem que seria interessant fer una petita reflexió del que havia passat i fer un plantejament del que ens podíem trobar.

Llavors volíem fer una sèrie de coses preparant-nos una mica en l’àmbit de normativa, ja que la normativa que tenim aquest curs no és la mateixa que teníem l’any passat.

Per una altra banda, la nova manera de treballar. Vam començar el confinament treballant amb moltes plataformes, explicar com ens havíem d’organitzar en la fase de confinament per estar una mica preparats en això. Aquestes novetats d’organització del centre i de classe confinada també volíem dedicar un temps ha explicar-ho bé.

Com no es farien sortides durant el curs perquè pel tema de la covid estan limitades, doncs també ens sembla interessant fer una sortida de convivència amb el grup. I així es va fer: tots els grups van fer una excursió d’entorn.

I després el treball emocional: Que esperem del curs, quina actitud tenim davant les coses. I tot aquell treball el volíem fer durant una setmana en aquest projecte de benvinguda. Llavors l’objectiu era aquest, fer una reflexió de sobre el que havia passat en el confinament i sobre la situació en la qual estàvem.

El projecte a 1r d’ESO

Aquest muntatge és sobre l’avaluació que vam fer del projecte d’acollida de la primera setmana. En aquest projecte vam aprendre normativa, sobre les nostres emocions i eines digitals per desenvolupar-nos en aquest moment de pandèmia sense perdre el fil del nostre aprenentatge.

Vam reflexionar al finalitzar el projecte d’una setmana sobre el que havíem après, el que no havíem acabat d’entendre i com ens havíem sentit durant la setmana. Després ho vam reflectir com a mural de guix al pati de l’escola i ho vam enregistrar perquè, en ser una obra efímera, quedés constància de les nostres reflexions. A l’enllaç de dalt teniu una petita mostra del resultat!

Gaudiu!

També us volem compartir això: Aquí la primera sortida del projecte d’acollida, on vam fer un circuit pel Molí nou, Urbanització prop de Montví i Castell de Clarà. Cada grup va fer els tres punts però alternant-ne l’ordre. I vam esmorzar en una mateixa zona però amb distància entre grups… Durant la caminada d’uns 10 km vam fer alguns jocs cooperatius i dinàmiques de cohesió per anar transmetent el concepte de grup als alumnes.