Pla català de l’esport a l’escola

Gent activa, gent feliç

Tots sabem que molts estudis demostren que la pràctica regular de l’exercici físic incideix en el benestar físic, mental i social de les persones. Des de l’institut volem potenciar que l’alumnat prengui consciència de la importància de fer activitat física, tenint present que en ple procés educatiu, l’esport ajuda a millorar la capacitat d’aprenentatge i moltes coses més.

Activitats extraescolars

Enguany en el Pla Català de l’Esport tenim per primera vegada un equip de voleibol masculí. És fantàstic! Format per alumnes de 1r i 2n d’ESO. El seu entrenador és un exalumne de l’institut. Cal felicitar-los per què hi han posat moltes ganes i, com que no hi havia equips de voleibol masculí contrincants, el Mateu i el Guillem han participat en el campionat de voleibol femení.

També cal dir que valorem moltíssim el grup de noies que formen l’equip de voleibol femení, format per noies de 1r a 4t d’ESO. El dissabte 15 de juny, el Consell Esportiu del Bages (CEB) va lliurar els guardons als equips de voleibol femení infantil-cadet. L’equip de l’institut va rebre’n dos: guanyadores del Programa CEB-NET de Valors i terceres del Campionat de la 2a fase de voleibol. David Trillo, que fa 9 anys que entrena l’equip femení de l’institut, el curs vinent ja no el tindrem com a entrenador. El trobarem molt a faltar. Li volem donar les GRÀCIES en majúscules per què s’ho ben mereix per la feina ben feta.

Com cada any, alguns alumnes han participat a l’activitat setmanal de natació al Club de Natació de Caldes. Aquest curs també s’ha dut a terme el taller de circ, on s’han realitzat activitats diverses.

Activitats a l’hora del pati

Primer de tot volem felicitar als dinamitzadors que s’han esforçat perquè l’alumnat participés en diferents esports a l’hora del pati. Seguirem posant tota la nostra energia per aconseguir motivar a l’alumnat a participar en les diferents activitats que s’organitzen a l’hora del pati, ja que només el futbol continua sent l’esport estrella de moment.

6 d’abril, Dia Mundial de l’Activitat Física

Des de les classes d’Educació Física es va potenciar i reflexionar sobre el Dia Mundial de l’Activitat Física amb l’objectiu de difondre el missatge d’acumular 30 minuts d’activitat física cada dia, amb el lema “ACTIVA LA VIDA, MILLORA LA VIDA”.

Dolors Simon (coordinadora del PCEE)