Les étudiants de Français visitent Cotlliure

El passat dimecres 12 de juny els alumnes de francès de 2n i 3r d’ESO i 1r de batxillerat vam anar a Cotlliure, França: un poble bastant turístic situat al costat de mar. Al cap d’unes 2 hores i mitja de viatge amb autocar vam arribar al nostre destí. La primera impressió del lloc va ser molt bona; la platja, les casetes, les gelateries… el lloc era molt bonic i acollidor.

Havent sortit de l’autobús ens vam acostar just al port i els professors que ens acompanyaven (la Carolina, l’Òscar i la Montse) ens van donar el dossier que hauríem d’omplir durant el dia.

Al Castell de Cotlliure ens van fer una visita guiada molt interessant sobre tota la seva història. L’home que ens guiava era francès encara que també sabia català, però la visita ens la va fer amb una barreja dels dos idiomes, cosa que potser va fer les explicacions una mica difícils d’entendre per a alguns. Però igualment les dades que ens va dir eren molt interessants i ens vam intentar quedar amb les que necessitàvem per omplir preguntes del dossier.

Quan vam acabar la visita vam anar directament cap al cementiri, a visitar la tomba de Machado, un poeta republicà exiliat durant la guerra civil espanyola que poc temps després d’arribar a Cotlliure va morir a causa d’una malaltia. Allà uns alumnes de 2n van llegir uns poemes seus, que ja havien estat estudiant a classe de castellà. Un cop acabada aquesta activitat vam anar a una plaça i ens van donar lliure durant 1 hora i 45 minuts, amb la condició que passat el temps havíem d’estar puntuals a la mateixa plaça preparats per fer la foto de grup. Aquesta estona lliure l’havíem d’aprofitar per dinar i fer una activitat determinada del dossier. Cada grup es va organitzar “l’hora i mitja” de manera diferent. Majoritàriament cada grup es va agafar un lloc per menjar el dinar (a la plaça, a la sorra de la platja, pel poble…) i ens hi vam estar una estona abans de marxar a fer una volta pel poble, comprar alguna cosa… És clar que també havíem de fer una activitat del dossier que consistia a dibuixar 4 quadres de Fauvisme dels que hi havia repartits pel poble. Un cop acabat el preuat temps lliure vam fer-nos la foto de grup davant del mar i ens van deixar una estona més abans de marxar per acabar les activitats del dossier (fer dues entrevistes en francès i apuntar noms de botigues).

Quan ja eren les 4 i ja havent fet tot el previst, ens vam preparar per a un viatge d’autobús de tornada a casa. A alguns l’estada se’ls va fer curta i a altres una mica llarga, però tots coincidíem en el fet que ens havia encantat la jornada a Colliure.

Ònia Castillo (2n d’ESO)