“Mirall trencat”, cultura i esport: sortida de batxillerat a Manresa

L’alumnat de 1r i 2n de batxillerat va fer una sortida conjunta dimarts passat, 19 de febrer, a Manresa. Els de 1r van començar anant a un gimnàs, al GimBe, i van poder tastar diferents espais i activitats esportives. Mentrestant, els de 2n van fer una visita històrica i cultural de la Seu i la Cova de Manresa.

Després, tots dos grups de batxillerat van assistir al Conservatori de Manresa a la representació teatral de l’obra de Mercè Rodoreda Mirall trencat, per part de la Cia Mea Culpa. L’obra va agradar molt i després van tenir l’oportunitat de parlar amb els actors en un col·loqui final. Aquesta és la crítica que una de les professores, Carme Carrera, en va escriure:

«Crec que és la millor obra de teatre que he vist mai»

Sovint sentim que cada vegada que algú diu «Tinc que» es mor un filòleg. Resulta que cada vegada que un alumne diu «Crec que és la millor obra de teatre que he vist mai», en neixen deu.

Els alumnes de batxillerat de l’institut Moianès van veure una versió dramàtica de Mirall trencat a càrrec de la Cia Mea Culpa. En sortint, una alumna va pronunciar aquesta meravellosa frase. I és que la interpretació de la companyia i la posada en escena són magnífiques.

Durant més de cinc mesos, la Cia Mea Culpa va treballar en el guió de l’obra escollint quins elements en formarien part i quins haurien de quedar fora; escollint, amb molt d’encert, quins mots mostrarien l’essència de l’univers rodoredià; tot plegat, sense oblidar l’empremta personal de la companyia: un toc d’humor esparracat que apropa el text a un públic jove.

La posada en escena és molt moderna, gairebé cinematogràfica. Les imatges projectades, en la seva justa mesura, no són tan sols escenografia; complementen en tot moment el text aportant la part més simbòlica i fent el joc als personatges. Tot està harmònicament quadrat.

Altra vegada, la Cia Mea Culpa ha deixat de banda els prejudicis que envolten el públic jove a qui anava destinada l’obra i ens ha regalat una petita meravella a nivell lingüístic, literari i dramàtic.

Institut Moianès