Intercanvi d’opinions entre l’Ajuntament i els alumnes

Dos tècnics del Consell Comarcal del Moianès, el regidor de Joventut de l’Ajuntament de Moià, Martí Padrisa, i l’alcalde de Moià, Dionís Guiteras, van venir a l’institut el passat 9 de novembre a presentar els resultats d’unes enquestes que havien fet als alumnes el curs anterior. Dos representants de l’Ajuntament havien vingut el maig passat a l’institut a demanar als alumnes que proposessin què millorarien de Moià i que expressessin què no els agradava. D’aquesta manera l’Ajuntament està implicant els joves amb el poble.

La setmana passada, els tècnics, juntament amb l’alcalde, van venir a l’institut per exposar els resultats d’aquesta consulta. En general, els nois i noies havien expressat que volien un espai per a joves, més policia a la nit, un cinema i que la riera la Tosca estigués neta.

L’alcalde va explicar què podia fer l’Ajuntament a partir d’aquestes idees dels joves:

• De cara a l’any que ve es construirà una depuradora nova per netejar la riera.
  • L’Ateneu es renovarà i estarà obert a la tarda per als joves.
  • Les Faixes està en obres i serà un local polivalent amb un equip de so i una acústica molt bones i s’hi farà cinema català a Les Faixes.

L’alcalde va recordar que tots som el poble i si tothom hi posa de la seva part tot funciona més bé. Per exemple, si cadascú evita llençar per l’aigüera les seves gotes d’oli, al final són molts litres d’oli que ja no cal depurar de l’aigua. Hem de col·laborar entre tots a tenir el poble que volem.

Blai Carrillo i Aniol Garcia (3r ESO)