FINAL I JORNADA ESPORTIVA DE L’ALUMNAT PFI A LA CATALUNYA CENTRAL CURS 22-23

L’alumnat i el professorat dels PFI de Berga, Puig-reig, Sallent, Moià i Sant Vicenç de Castellet han participat a la segona jornada del projecte “Els valors en l’esport”, realitzada al Pavelló Municipal de Puig-reig. En total 63 alumnes i 8 docents.

L’activitat per equips formats per l’alumnat de les diferents poblacions i diferents perfils professionals, s’ha iniciat amb el repartiment de les samarretes impreses amb el logo del projecte. Amb la col·laboració de dues monitores de l’Associació de Discapacitat Visual de Catalunya (ADVC), han pogut practicar el Goalball, esport adaptat per a persones cegues que es caracteritza per jugar dos equips amb una pilota gran i sonora. També han fet una cursa d’orientació pels voltants de les instal·lacions i jocs cooperatius.

Per finalitzar s’ha fet l’acte de cloenda amb el lliurament de medalles representatives de 4 valors treballats: l’esforç, la diversió, la cooperació i el respecte, impreses en 3D pels alumnes del PFI de la família d’Informàtica i comunicacions i d’unes plaques commemoratives del projecte, també impreses en 3D que s’han lliurat a les autoritats presents.  Amb la col·laboració de l’alumnat del CFGM d’Elaboracions alimentàries de l’institut Puig-reig, s’ha gaudit d’un esmorzar saludable i d’un un aperitiu de comiat de productes del Berguedà. Tot boníssim!

Aquest projecte potencia la interacció entre alumnat de diferents perfils professionals i de diferents poblacions properes a través de l’esport, una eina que serveix al professorat docent per treballar molts aspectes de la vida. Una primera edició molt ben valorada i que ha tingut una molt bona acollida i participació per part de l’alumnat i totes les persones implicades.

Agrair la presència de l’Alcalde de Puig-reig, el Sr. Josep M Altarriba, del Regidor d’Educació de l’Ajuntament de Berga, Sr. Eloi Escútia, de la directora de l’Institut Puig-reig, Sra. Anna Gómez i del director de l’Institut Guillem de Berguedà de Berga, Sr. Ferran Camprubí, així com la col·laboració dels municipis de Puig-reig i de Sallent per la cessió dels espais municipals on hem pogut desplegar el projecte al llarg de les dues trobades amb tots els participants.

El curs vinent, repetirem!