Actes contra la violència de gènere

L’institut va reflexionar sobre la violencia de gènere en diferents activitats durant dues hores del dilluns. Xerrades sobre els estereotips, debats dinamitzats per alumnes de 2n de batxillerat i del cicle formatiu, visualització de vídeos curts o de documentals, interpretacions teatrals fetes pels alumnes, elaboració de murals… Després, unes alumnes de 1r de batxillerat van llegir-nos a tot l’alumnat i professorat el manifest contra la violencia de gènere que havien redactat a classe.

1. ELS ALUMNES DE 1R DE BATXILLERAT DE L’INSTITUT MOIANÈS MANIFESTEM:
  • Que l’existència de micromasclismes socialment acceptats que sovint apareixen tant en els anuncis de TV, com en algunes lletres de les cançons o en altres àmbits de la vida quotidiana de les persones juguen en contra de l’erradicació de la violència de gènere i actuen com a fons reproductores d’aquesta problemàtica social.
  • Que mentre se segueixi reproduint el micromasclisme no s’assolirà la igualtat, i per tant, les dones seguirem vivint en una situació de desigualtat vers els homes.
  • Que el masclisme avança si no se’l combat socialment.
  • Que a la nostra edat, generalment influenciats i influenciades pel model d’amor romàntic, existeixen relacions de parella que fomenten la desigualtat entre homes i dones, fent que la figura de la dona visqui amb una situació de submissió.
  • Que la desigualtat salarial, o la manca de reconeixement de figures femenines en fets significatius del llarg de la història, també és una forma de violència de gènere.
  1. TANMATEIX, TAMBÉ RECONEIXEM:
  • Que amb el pas del temps, la societat ha experimentat nombrosos avanços encara que ens manca molt per fer.
  • Que en l’actualitat, un gruix important de la societat format tant per homes com per dones rebutja fermament qualsevol acció que pugui suposar un dany o sofriment per a la figura de la dona.
  1. A L’ÚLTIM, ENS AGRADARIA FINALITZAR AQUESTA LECTURA EXPOSANT UN SEGUIT DE PROPOSTES PER TAL DE COMBATRE LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE:
  • Dotar d’una educació igualitària des de ben petits.
  • Reivindicar la igualtat entre homes i dones a tots els àmbits i amb més freqüència.
  • Fer xerrades d’experiències personals tant a les escoles com als instituts per tal de conscienciar a infants i joves.
  • Disposar d’un seguiment de xerrades, tallers, accions… relacionades amb la problemàtica social que vagin més enllà d’un dia puntual.
  • Obrir un espai de suport on les víctimes puguin rebre ajuda psicològica i si ho desitgen, poder compartir les seves experiències amb altres víctimes.