27s: Vaga mundial contra el canvi climàtic

El divendres 27 de setembre hi va haver una vaga estudiantil mundial en contra del canvi climàtic, iniciada per la jove activista de 16 anys Greta Thunberg. La vaga va ser mundial, nosaltres també vam fer-la.

Manifestacions de Barcelona i Manresa

Alguns alumnes de l’institut van anar a les manifestacions de Barcelona i Manresa. A Barcelona van trobar-se 100.000 estudiants en un clima tranquil i fent càntics. Hi van anar algunes entitats a parlar sobre el canvi climàtic i
altres temes també com el feminisme i la immigració; també hi havia castellers a la plaça Catalunya. A Manresa també s’hi van concentrar molts alumnes, que van arribar fins a l’Ajuntament on es va llegir un manifest.

Activitats de conscienciació a l’institut

Altres alumnes, organitzats pels delegats, van tenir també l’oportunitat de venir a l’institut i manifestar-se des d’aquí fent activitats diverses de conscienciació. Van recollir la brossa dels voltants de l’institut i van fer manualitats amb material reciclat.

Qui és la Greta Thunberg?

Greta Thunberg és la jove activista sueca de 16 anys, que va començar a manifestar-se sola fins al punt que s’ha agafat un any sabàtic per seguir lluitant per la causa. Fa poc va anar a Nova York a una convenció, però per no contaminar, juntament amb dos acompanyants, van agafar un veler per travessar l’oceà. A Nova York va parlar i s’han fet virals alguns vídeos com el seu discurs on clama “how dare you”. Ella diu que no hauria de ser on és, que hauria de ser a l’institut i no a l’altra banda de l’oceà, per culpa de les paraules buides d’alguns polítics corruptes. Ella també és la fundadora de “Fridays for Future”, un moviment que fa vaga els divendres per manifestar-se sobre el canvi climàtic.

Què podem fer per evitar el canvi climàtic, nosaltres?

Fan falta mesures a gran escala, però nosaltres també hem de plantejar-nos com vivim. Algunes idees:

– Seguir les 3R, reduir els plàstics, reutilitzar alguna cosa si encara és útil, reciclar.

– Dutxar-se, no banyar-se.

– Menjar menys carn.

– Anar amb transport públic, a peu, amb bici…

– Plantar arbres i plantes a casa.

– Apagar els llums quan no els fem servir.

– Menjar aliments de quilòmetre 0.

– Fer servir energia renovable.

– Fer servir bombetes de baix consum.

Eren Perju i Emma Casassas (3r d’ESO)