Reflexionem sobre l’assetjament a 1r d’ESO

A l’inici del curs, els nois i noies de 1r d’ESO van realitzar unes activitats relacionades amb l’assetjament dinamitzades per la Tiffany i l’Ester al pati de l’institut.

Sobre les activitats, cada alumne tenia diferents opinions, però n’hi va haver una que va destacar i els va fer reflexionar, en la qual cada persona tenia una paraula a l’esquena que indicava com s’havien de comportar amb tu i a algunes persones els va tocar “ser ignorats” i van veure que no els agradava que els tractessin així.

La majoria d’alumnes pensen que l’assetjament és freqüent i és provocat per una o diverses persones que intimiden algú que consideren feble per sentir-se millor. També creuen que per parar aquest problema s’haurien de fer xerrades més freqüents i també ajudar a la persona que pateix i avisar als més grans del que està passant perquè ells puguin aturar-ho.

Per què assetgen alguns companys? Les raons poden ser per problemes a casa, insensibilitat o inseguretat pròpia.

L’activitat que els va fer reflexionar va ser una en la qual tenies un adhesiu al cap i havies d’agrupar-te segons el color de l’adhesiu, i al final van comprendre que no per ser diferent havies de ser exclòs del grup.

Mireia Suárez i Valentina Moretti (3r d’ESO)