Les competències de 4t d’ESO
Aquest passat 17 i 18 de Febrer els alumnes de 4t d’ESO han fet l’avaluació diagnòstica de les competències bà siques o més conegudes com a competències bà siques i és una avaluació que es fa des de la generalitat. Avaluen si s’han assimilat les competències bà siques d’algunes matèries des de 1r d’ESO a 3r. Les matèries que s’avaluen són: català , castellà , anglès, matemà tiques, i l’à mbit cientÃfic-tecnològic, que hi entren ciències naturals, socials i tecnologia. Tenien 1h per cada examen menys per anglès i el d’à mbit cientÃfic-tecnològic que duraven 1h i 15 min.
Aquestes proves són només per avaluar i saber el nivell de cada persona, de l’institut i per comparar-nos amb altres països. Per tant si se suspenen no passa res. Ara bé, sà que es poden tenir en compte a l’avaluació final de 4t. Les preguntes són generals i no són gaire concretes. Per exemple no et demanen sintaxi sinó una comprensió lectora.Â
Fins ara sempre s’ha fet amb un professor extern i la correcció també era externa. Aquest any per culpa de la covid no podrà venir un professor de fora com es feia als altres anys, i ho faran amb els professors d’aquÃ. Però la correcció encara no se sap com es farà . Encara que els exà mens s’haguessin de corregir al mateix institut, els exà mens no porten el nom de l’alumne sino que porten un codi, per tant els professors tampoc poden saber de qui són fins al final.
Els exà mens sà que són obligatoris excepte si no hi ets aquells dies, si no els fas no cal que els facis. Hi ha hagut casos en que el primer dia s’han fet les proves, al vespre t’has posat malalt i el dijous no has vingut, en aquests casos només et donen les notes del primer dia.
Quatre alumnes de 4t d’ESO ens han explicat que generalment han sigut bastant més fà cils els de llengües que els de l’à mbit cientÃfic-tecnològic. Tot i que això depèn molt de la persona i del que t’agradi més o se’t doni millor. Â
Noa Carrillo i Laia Capdevila 3r ESO