L’autor de “Noel et busca” a l’Institut Moianès

Dimarts, 18 abril 2017

Poques vegades hi ha la possibilitat de parlar cara a cara amb l’autor d’una novel·la que hàgim llegit. En aquesta ocasió, els alumnes de 3r i 4t d’ESO van ser els afortunats de poder escoltar, parlar i preguntar el que volien a l’escriptor figuerenc, Àngel Burgas, autor del thriller Noel et busca. I fer-ho al llarg de la setmana que a l’Institut Moianès celebrem Sant Jordi, el dia del llibre i la rosa.

Es tracta d’una lectura obligatòria per als alumnes de 3r a proposta del Departament de Català. De fet, va ser una proposta d’un antic alumne que li va agradar tant aquesta novel·la que la va recomanar al departament de català com a lectura per als alumnes. Per aquest motiu, els alumnes de 4t també hi van ser convidats.

Segons l’autor, Noel et busca és un thriller amb un fons moral que versa sobre si tothom té dret a una segona oportunitat a la vida. Es va inspirar en dos fets per crear aquesta novel·la. El primer, per tractar el tema de l’amnèsia que pateix el protagonista, es va inspirar en el personatge de Jason Bourne (protagonista d’una saga de pel·lícules sobre aquest nom), un ex agent de la CIA que pateix amnèsia i no sap per què el volen matar. I el segon té a veure amb un fet real que va passar els anys 90 al Regne Unit, conegut com “el cas dels nens de Liverpool”. Dos nens de nou anys van torturar-ne un altre de dos. Un fet que va commocionar tota la societat arran del qual el govern britànic va decidir crear un projecte innovador per poder-los tornar a integrar dins la societat.

Àngel Burgas va desvetllar que la seva escriptura està inspirada en les novel·les d’aventures escrites fa més de cent anys: La volta al món en 80 dies, L’illa del tresor i Dràcula i que, generalment, sol començar la història amb un personatge innocent que ha de fer front a una repte i ho fa acompanyat per diferents personatges.

Els alumnes van seguir amb molt interès les explicacions de l’autor i van debatre sobre diferents aspectes: si hi haurà una segona part, per què no hi ha un epíleg, perquè el final no és tancat, per què un personatge passa de bo a dolent, si tothom és bo o dolent o les dues coses, per què un dels protagonistes no mata a un altre personatge quan en té ocasió, etc. En definitiva, una bona ocasió per parlar de llibres a través d’una novel·la trepidant que enganxa i molt als alumnes.

P70418-131534_

IMG_20170418_114038_