Dues alumnes de 1r d’ESO guanyen el Premi Sambori Òmnium de la Catalunya Central 2017

L’Aina Valldeoriola i la Maria Farràs, de 1r d’ESO, van recollir divendres passat, 24 de març, el 1r i 3r premi respectivament de la Demarcació Catalunya Central del Premi Sambori Òmnium 2017, dins la categoria de primer cicle d’educació secundària. Amb les seves redaccions guanyadores ara passen a la final dels Països Catalans que tindrà lloc durant el mes de maig. El Premi Sambori és un premi de narrativa en català dirigit als alumnes de primària, secundària i batxillerat de tots els Països Catalans. Aquest any hi han participat gairebé 50.000 alumnes.

El pavelló de Suècia de Berga va acollir l’acte de lliurament de premis de la Demarcació Catalunya Central, i tant Mònica Garcia, regidora de cultura de Berga, com Xavier Giner, membre de la Junta d’Òmnium Cultural del Berguedà, van valorar que els infants i adolescents s’iniciïn en l’expressió social i artística, perquè “escriure bé obre moltes portes”. En la festa també va actuar el Cor Giovinetto, conegut pel programa televisiu Oh Happy Day, i els mateixos components del grup van animar els premiats a escriure, pintar, tocar un instrument… a crear el que vulguin.

Enhorabona, Aina i Maria!

“Vaig sentir un soroll que em va atemorir per complet, era l’aspiradora! Em va xuclar com si fos qualsevol cosa i allà a dins, amb tota la pols, em vaig haver de quedar fins que la dona va obrir la bossa d’aquella màquina horrorosa i em va abocar a mi i a totes les altres brutícies d’allà en una bossa de deixalles. Vaig passar tota la nit allà, amb la pudor fastigosa que hi feia, tot i que he de reconèixer que vaig estar-hi còmode per dormir-hi.” (Fragment de la narració “Viatge a la ciutat de paper”, d’Aina Valldeoriola.)

“De sobte els peus se’m van aixecar del terra i va començar una transformació molt rara. Mentre pujava cap al núvol i em transformava, veia els meus pares molt per sota meu, barallant-se per si la peça anava aquí o allà.” (Fragment de la narració “El núvol solitari”, de Maria Farràs.)