Olimpíades de Biologia

El dissabte 2 de febrer dues alumnes de 2n de batxillerat científic, la Jana Pelay i la Marina Zintchenko, van representar el nostre Institut a les Olimpíades de Biologia de Catalunya, a la seu de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la UVic.

La prova teòrica de 50 preguntes va durar dues hores i després d’un bon esmorzar, van poder gaudir de dues presentacions molt interessants a càrrec d’un grup d’alumnes de la UVic, sobre dos treballs de recerca, un d’ells dedicat als ratpenats i la seva actuació en el control de plagues i l’altre sobre la conservació de l’aufrany. Posteriorment el professor Carlo Manzo els va oferir una conferència sorprenent sobre estructures cel·lulars visualitzades amb microscòpia làser.

Tot i no quedar classificades per a la següent fase, les nostres alumnes van obtenir una bona posició i van gaudir d’una experiència molt interessant que recomanen repetir el curs vinent.