Activitats d’aprenentatge significatiu i gamificades a filosofia

Amb els alumnes de 1r de Batxillerat hem treballat el tema de Les cosmovisions i la filosofia de la natura.  Hem treballat diferents conceptes; hem repassat les idees més importants de les cosmovisions antiga, moderna i contemporània; i hem vist les implicacions filosòfiques (com veiem la realitat i com ens veiem a nosaltres mateixos) de cada cosmovisió.
Durant el transcurs del tema hem fet diferents activitats però en destaquem dues: inicialment vam fer una activitat en grup per reflexionar sobre com creiem que és l’univers.  Calia fer-se preguntes pròpies d’un filòsof: què és el temps?, què és l’espai?, quin és l’origen de l’univers i quines lleis el regeixen?.  Un cop arribat a un consens, calia dissenyar un model d’univers amb plastilina.  Podeu veure el resultat a les imatges!  Finalment, vam fer una petita visita exposició com si fóssim en un museu i cada grup va explicar les seves teories i hipòtesis.
Al final del tema vam fer una activitat gamificada a través del joc Concept philosophy digital: vam repartir per grups unes targetes amb conceptes importants del tema i vam haver d’expressar els conceptes sense parlar i a través de símbols, amb imatges, com es pot veure a les fotos.  D’aquesta manera aconseguim que conceptes abstractes es transformin en imatges que desglossen i relacionen els diferents elements que formen part d’un concepte.  Es treballa la creativitat, la categorització, l’anàlisi i el pensament relacional.  I repassem el tema entre tots.
Podeu trobar més fotos a l’apartat habitual d’aquest web.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>