Visita Depuradora 1r Bat. Científic-Tecnològic

El passat dimarts 4 d’abril, els alumnes de 1r de Batxillerat científic-tecnològic han visitat l’Estació Depuradora d’Aigües Residuals de Lleida (EDAR) per conèixer el seu funcionament. La visita ha constat de dues parts ben diferenciades.  Primer han fet un recorregut per les diferents instal·lacions  on han pogut conèixer de primera mà com es depura l’aigua de la ciutat i quin és el procés que segueix l’aigua des que surt pel desguàs de casa fins ser abocada al riu, passant pels diferents tractaments que permeten “netejar” l’aigua d’una part important dels abocaments que es fan durant el seu ús i que queden dissolts.

Posteriorment, els alumnes han realitzat una anàlisi de mostres d’aigua abans i després del seu pas per l’EDAR.

La depuradora pot tractar fins a un màxim de 96.000m3/dia i depura una mitjana de 2.350 m3/hora i  simula el funcionament del procés d’autodepuració d’un riu en el qual hi ha processos físics (de decantació), químics (precipitacions) i biològics (eliminació de matèria orgànica i nutrients).

Durant la vista també s’ha fet palesa la importància de no llençar objectes sòlids, greixos, químics, elements tòxics o excessos de sabons pels desguassos de casa, ja que afecten la qualitat de l’aigua que després s’aboca al riu, malgrat la depuració.

També els han mostrat que el tractament d’aigües residuals pot ser una font potencial de recursos molt valuosos, com poden ser sòlids per fertilitzar els camps i biogàs per a usos energètics. Aquest últim recurs l’utilitza la mateixa planta  fent que sigui més sostenible.