AJORNADA: Trobada de primavera del Club de lectura

ACTUALITZACIÓ DE LA INFORMACIÓ: DIJOUS 30 DE MARÇ

HEM D’ENDARRERIR AQUESTA TROBADA PERQUÈ NO ENS HAN ARRIBAT ELS EXEMPLARS QUE TENÍEM DEMANATS DES DE FA DOS SETMANES. QUAN ENS ARRIBIN, US AVISAREM DE LES NOVES DATES. DISCULPEU LES MOLÈSTIES.

Ja tenim a tocar les vacances de primavera i des de la Biblioteca del Rúbies hem tornat a organitzar una trobada del Club de lectura. Aquesta vegada llegirem el clàssic universal “La rebel·lió dels animals” de George Orwell. A partir d’aquesta lectura, dimarts 18 d’abril, de 4 a 5 de la tarda a la biblioteca del nostre institut, farem la trobada per parlar-ne.

Aprofitem per recordar-vos com funciona un Club de lectura i l’organització exacta d’aquesta nova trobada.

Què ès un Club de lectura (Cdl)? És un grup de persones que es troben per parlar d’un llibre que prèviament han llegit i analitzat individualment. A la trobada es tractaran dos aspectes:

1) els formals: valorarem si ens ha convençut com està estructurada la història, si els personatges estan ben aconseguits, si el vocabulari ens ha transmès credibilitat, etc;

2) els argumentals: mirarem si ens ha enganxat la història, quins moments ens han sorprès o, al contrari, ens han avorrit, amb quins personatges ens hem identificat més o menys, què faríem en la seva situació, etc.

Quin és l’objectiu del Cdl? El principal objectiu és compartir una estona amb persones que tenen una mateixa motivació, en aquest cas el gust per la lectura. Per tant, ens proposem reforçar aquest hàbit i construir-lo amb major maduresa gràcies a l’intercanvi d’opinions. De ben segur que escoltant altres lectors, eixamplarem el camp de visió en futures lectures, és a dir, sabrem percebre més detalls que fins aleshores ens havien passat inadvertits.

Quan i on ho farem? El calendari serà el següent:

Les persones interessades hauran de comunicar al següent correu: labibliodelrubies@institutmariarubies.cat que volen participar en aquesta activitat; també hauran d’indicar el seu nom i cognoms i el curs. Amb la finalitat que tothom pugui parlar, el màxim de participants serà de dotze alumnes que se seleccionaran per ordre d’inscripció. En cas que hi hagi més demanda, farem una llista d’espera (també per ordre d’inscripció) per si algú, finalment, no hi pot participar.

Un cop estigueu inscrits i hagueu rebut el vistiplau del responsable de la biblioteca, haureu de presentar-vos a la biblioteca el divendres 31 de març a l’hora del primer pati (10.10-10.40) per recollir el llibre que us haureu de llegir aprofitant les vacances de primavera (de l’1 al 10 d’abril).

Quan tornem de les vacances, ens trobarem el dimarts 18 d’abril a les quatre de la tarda (16.00 h) a la biblioteca del centre on realitzarem la trobada per parlar de la lectura proposada (aprofitarem, també, per retornar els llibres). La sessió tindrà una durada màxima d’una hora.

Quin llibre llegirem?

“La rebel·lió dels animals” de George Orwell, una faula exageradament realista (i divertida) de com ens comportem els humans quan toquem poder.