Cloenda del curs de l’Agenda 21

El 21 de maig, 6 alumnes de l’Institut van participar en l’acte de cloenda de l’agenda 21 al Parc de la Mitjana de Lleida. En aquesta fira d’intercanvi d’experiències amb altres centres de Lleida, l’institut Maria Rúbies va presentar 3 productes relacionats amb les següents tasques que s’han desenvolupat al llarg del curs:

-Dos alumnes de 3r d’ESO (Maria Cabanes i Miguel Àngel Martínez), van exposar el pòster científic de l’estudi realitzat sobre la degradació de diferents materials: plàstic gruixut, plàstic prim, biodegradable i paper. L’estudi va consistir a deixar enterrat una massa dels diferents materials i al cap de sis mesos tornar a mesurar la seva massa per veure quina havia estat la degradació.

-Dos alumnes de 4t d’ESO ( Soufian Moussaoui i Xavier Ortiz) van presentar l’aplicació que havien dissenyat i programat per al mòbil amb App inventor, per promoure el reciclatge i aprendre a reciclar correctament.

-I dos alumnes de 1r ESO (Dan Gómez i Irene López) van explicar com van recollir, identificar i premsar mostres de plantes del jardí de l’institut, amb l’objectiu d’elaborar punts de llibre amb plantes dessecades, per vendre’ls a la fira de projectes de final de curs, amb una finalitat sostenible per al centre.

La jornada va finalitzar amb el lliurament de diplomes i la foto col·lectiva de centre.