PREINSCRIPCIÓ I MATRÍCULA CICLES FORMATIUS DE GRAU SUPERIOR 2020

Recull de tota l’informació necessària per poder fer inscripció i matrícula.

Aquesta informació és per:

• alumnes nous.
  • alumnes provinents d’algun cicle de grau mig del Manolo Hugué, que vulgui cursar un cicle formatiu de grau superior.
  • alumnes provinents de 2n de batxillerat del Manolo Hugué, que vulguin cursar un cicle formatiu de grau superior.

Aquells alumnes de 1r curs de grau superior que faran 2n curs al Manolo no han de fer preinscripció telemàtica, només matrícula al setembre.
Informació completa sobre el procés de preinscripció al web “Estudiar a Catalunya”

CALENDARI PREINSCRIPCIÓ I MATRÍCULA CICLES FORMATIUS DE GRAU SUPERIOR

• Publicació de l’oferta de plaçes: 5 de juny
  • Període de preinscripció cicles formatius de grau superior: entre el 10 i el 17 de juny
  • Període de preinscripció presencial amb cita prèvia: 17 de juny de 9 a 12 hores
  • LListes amb puntuació provisional: 13 de juliol
    ATENCIÓ!!IMPORTANT CONSULTAR-LES PER VERIFICAR QUE LA QUALIFICACIÓ MITJANA S’HA RECUPERAT CORRECTAMENT AIXÍ COM ELS PUNTS PER CRITERIS AL.LEGATS!
  • Reclamació puntuacions: del 14 al 16 de juliol
  • LLista de sol.licituds amb puntuació després de les reclamacions: 20 de juliol
  • Llistes amb puntuació ordenada definitiva : 23 de juliol
  • Oferta inicial de places escolars:  28 de juliol
  • Llistes d’alumnat admés i llista d’espera: 29 de juliol
  • Període de matrícula ordinària cicles formatius grau superior: entre l’1 i el 7 de setembre
  • Llista d’admesos segona fase d’admissió: 8 de setembre
  • Període de matrícula segona fase s’admissió: del 8 al 15 de setembre

PROCEDIMENT PREINSCRIPCIÓ (entre el 10 i el 17 de juny)

• Presentar sol.licitud en suport electrònic. La presentació de la sol·licitud ha de fer-se electrònicament. No s’accepten sol·licituds en paper. El tràmit acaba amb l’enviament del formulari i NO S’HA DE PRESENTAR CAP CÒPIA AL CENTRE NI DOCUMENTACIÓ IDENTIFICATIVA. Només en els cas que no es pugui recuperar la nota o validar els criteris al•legats, cal enviar per correu electrònic la documentació acreditativa al centre demanat en primera opció.
  • Presentació en suport informàtic. Únicament quan no sigui possible la presentació de la sol.licitud electrònica.
    Un cop emplenada i enviada la sol.licitud, caldrà enviar el resguard que genera l’aplicació junt amb la documentació escanejada o fotografiada per mail al centre triat en primera opció.(preinscripcio@insmanolohugue.cat)

• Atenció presencial en el centre:el centre prestarà atenció personalitzada, mitjans informàtics i assessorament a les persones que tinguin dificulta per a la realització de les gestions de forma telemàtica. Caldrà sol.licitar cita prèvia.
ASSIGNACIÓ DE PLACES

Les peticions  s’ordenen, dins de cada via, d’acord amb la qualificació mitjana dels estudis o de la prova que permeten l’accés al cicle.

Només s’assignarà plaça (o llista d’espera) quan la qualificació que consti en la llista ordenada definitiva sigui igual o superior a 5.

• 60% de les places: via de Batxillerat o estudis equivalents (COU, BUP). Tenen prioritat els alumnes que han cursat les modalitats de batxillerat prioritàries pel cicle o el COU amb una opció equivalent a una de les modalitats prioritàries.
  • 20% de les places: via de Títol de Tècnic de Formació Professional (CFGM). S’estableixen les prioritats següents:
    • 1a: CFGM de la mateixa família professional + CAS amb optatives prioritàries
    • 2a: CFGM d’altra família professional + CAS amb optatives prioritàries
    • 3a: CFGM de la mateixa família professional + CAS amb optatives no prioritàries
    • 4a: CFGM d’altra família professional + CAS amb optatives no prioritàries
    • 5a: CFGM + formació per a les proves d’accés o curs de preparació per a les proves (centre formació d’adults – CFA)
    • 6a: CFGM d’una família professional afí (veure quadre famílies-opcions)
    • 7a: CFGM d’una família professional no afí
      Un cop aplicada la prioritat, les sol·licituds s’ordenen d’acord amb la qualificació obtinguda al cicle formatiu de grau mitjà
  • 20% de les places: via Prova d’Accés o altres titulacions
    Si per alguna via no s’ocupen totes les places reservades que li corresponen, les vacants es repartiran a la resta de vies de forma proporcional.

PROCEDIMENT MATRÍCULA (entre l’1 i el 7 de setembre)

SEGONA FASE D’ADMISSIÓ A LA  PREINSCRIPCIÓ (SETEMBRE)

Només poden participar els sol·licitants que van participar en el primer període i que no van obtenir plaça, i que la qualificació que consti en la llista ordenada definitiva sigui igual o superior a 5.

• Publicació de centres i cicles amb places vacants pel Departament d’Ensenyament: 1 de setembre
  • Termini per ampliar les peticions de la sol·licitud de preinscripció: del 2 al 4 de setembre
  • Publicació llista d’admesos: 8 de setembre
  • Matrícula: 9 i 10 de setembre