L’INSTITUT MANOLO HUGUÉ ENTRA A FORMAR PART DE LA XESC: XARXA D’ESCOLES VERDES DE CATALUNYA

Ara fa dos anys, l’institut Manolo Hugué va sol·licitar participar en el programa d’escoles verdes dels Departament d Educació amb l’objectiu d’incorporar-se a la Xarxa d’Escoles Verdes de Catalunya. Un cop feta la formació pertinent, enguany hem rebut el distintiu que ens acredita com a escola verda. Dins dels actes programats de la diada de Sant Jordi, volem donar a conèixer aquest a la nostre comunitat educativa i a la nostre vil.la.

El programa Escoles Verdes té com a objectiu estratègic incorporar els valors de l’educació per a la sostenibilitat en tots els àmbits de la vida del centre (currículum, gestió, relacions amb l’entorn, etc). Aquest programa està gestionat pel Departament d’Educació i el Departament de Territori i Sostenibilitat.

L’institut Manolo Hugué s’ha incorporat enguany a la Xarxa d’Escoles Verdes formant part del 703 centres que tenen el seu distintiu. Avui dia de Sant Jordi, volem amb aquest acte, donar a coneixer a la població de Caldes Montbui aquest reconeixement.

Un distintiu que va més enllà del nostre àmbit pedagògic implicant-nos amb noves maneres de fer a nivell organitzatiu de centre que compleixin amb els valors de la sostenibilitat mediambiental. Així al costat d’accions de caire curricular i alhora transversals com pot ser l’acondicionament d’un espai per a fer un hort ecològic, s’hi afegeixen altres accions la instal.lació de llums leds i sensors de llum a tot el centre per tal de reduïr el consum energètic  juntament amb la gestió de plaques solars com a productores d’electricitat.

Agraïm la presencia del Regidor de Medi ambient de l’ajuntament Sr Jordi Martin, regidor d’Habitatge, Sostenibilitat I Ecologis,e, Urbanisme, Activitas i Recursos Humans de l’Ajuntament de Caldes de Montbui,  així com dels mitjans de comunicació loclas per fer-vos ressó d’aquesta notícia.