XXXI Olimpíada Química de Catalunya

El Il·lustre Col·legi Oficial de Químics de Catalunya i l’Associació de Químics de Catalunya, en col·laboració amb les Universitats catalanes que tenen adscrits centres que imparteixen LOGSE, i que són: Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat de Barcelona, Universitat de Girona, Universitat de Lleida, Universitat Politècnica de Catalunya, Universitat Pompeu Fabra i Universitat Rovira i Virgili, convoquen, com altres anys, la XXXI OLIMPÍADA QUÍMICA DE CATALUNYA.

Els objectius d’aquesta olimpíada són: promoure i estimular l’interès dels alumnes per la Química, establir una millor relació entre l’ensenyament de la Química a nivell no universitari i universitari, i motivar el professorat en el desenvolupament d’una metodologia més propera a la vida real.

Per seleccionar els guanyadors es farà una prova escrita el dia 6 de Març de 2018 a les 16:00 hores, que serà la mateixa i simultània a totes les Universitats catalanes. Es classificaran com a guanyadors els vint-i-un millors alumnes de Catalunya que rebran el corresponent diploma del ICOQC i accediran (7, 14 o 21) en les condicions que es fixen per la ANQUE, la RSEQ y el MECD a la Fase Nacional de 2018.
El temari que els alumnes han de preparar inclou els dos cursos de Batxillerat, el primer complet i el segon fins a l’apartat 4 inclòs. A més, l’examen inclourà qüestions teòriques sobre pràctiques de laboratori. Tota aquesta informació la podeu trobar a la pàgina web (Informació addicional de la matèria):