VISITA AL PARLAMENT DE CATALUNYA AMB L’AULA D’ACOLLIDA DE L’INSTITUT MANOLO HUGUÉ. 13 de gener del 2023

El passat divendres 13 de gener del 2023 els alumnes de l’aula d’acollida de l’institut Manolo Hugué van tenir l’oportunitat de poder visitar el Parlament de Catalunya convidats per la diputada calderina i regidora del nostre municipi Sra Angeles llivé.

Una experiència molt enriquidora per els nois i noies de l’aula d’acollida. Un alumnat que s’ha
incorporat darrerament al nostre institut provinent de llocs diversos com Pakistan, Hondures, Equador, Venezuela, Mali, El Salvador…

Tots i totes passen pel dol d’haver deixat el seu país d’origen per causes diverses. En aquest sentit, l’aula d’acollida pretén acompanyar als nois i a les noies en el seu transit emocional i educatiu, intentant establir els ponts necessaris que facilitin el seu desenvolupament no sols en el context educatiu sinó facilitant la seva inserció social en el nou país d’acollida.

Des de l’aula d’acollida les professores Carme Torrents i Karen Chiriboga promouen un conjunt d’actuacions i d’estratègies adreçades a afavorir la plena inclusió de tot aquest alumnat amb l’objectiu d’ajuda-los a desenvolupar la seva autonomia i millorar la convivència de tots plegats, tant en l’entorn educatiu com en el municipal i més enllà.

En aquest sentit s’emmarca la visita al Parlament de Catalunya, la institució de tots i totes, la institució que ens representa com a ciutadans i ciutadanes de Catalunya.

L’oportunitat que la Diputada Angeles Llivé, calderina i catalana d’origen equatorià, ha donat a tot aquest jovent una lliçó de vida posant de manifest que més enllà de procedències, amb esforç, empenta, resiliència, i malgrat dificultats i adversitats, tots i totes tenim l’oportunitat de decidir sobre el nostre futur i podem ser ciutadans i ciutadanes de ple dret.

A l’aula d acollida Posem en valor l’objectiu d’aprendre la llengua i cultura catalana com a eina d’inclusió dels alumnes nouvinguts