Treballem les aptituds professionals essencials pels alumnes

El passat divendres 11 de novembre, els alumnes dels cicles formatius de Gestió Administrativa, Termalisme i el primer curs de Fabricació mecànica van participar en una activitat de team building organitzada al centre per l’empresa OK TEAM.

Aquesta activitat s’emmarca en el programa EmprènFP, finançada pels Fons Europeus Next Generation EU.

Els objectius del team building es va centrar a millorar la relació interpersonal i la comunicació entre els alumnes, incrementar el sentiment de grup-classe i fomentar les habilitats de lideratge i de treball conjunt en la resolució de problemes.

Aquestes dos últimes habilitats formen part de les anomenades habilitats personals i socials «Soft skills», fonamentals com a habilitats d’emprenedoria.

Aptituds professionals essencials pels alumnes

Les habilitats toves, no tècniques o «Soft skills» que hem treballat al programa emprènFP permeten a les persones interactuar de forma cooperativa i eficaç amb altres. A més, són vitals pel correcte desenvolupament professional dels nostres alumnes.

Aquestes habilitats socials i emocionals les màquines no les poden tenir. Per aquesta raó, les empreses necessiten professionals que no només han de tenir competències tècniques, sinó també en aspectes com la col·laboració, la creativitat, el pensament crític o les habilitats comunicatives. En definitiva, que tinguin una mentalitat emprenedora!

Els reptes del programa emprènFP

L’empresa OK TEAM va plantejar un repte per grup- classe pels nostres alumnes. Quatre monitors van gestionar els diferents equips que havien de resoldre un misteri en menys d’una hora a la nostra aula d’emprenedoria. Per resoldre el misteri, els alumnes va haver-hi d’organitzar-se en grups de treball, assumir rols i coordinar les seves destreses per tal de superar als altres grups i complir l’exigent termini de temps.

En definitiva una carrera contra rellotge que ha permès als alumnes de cicles formatius de l’Institut Manolo Hugué posar a prova les seves capacitats de treball en equip i que, per la valoració que ha fet els responsables de l’OK TEAM, han resolt amb molt bona nota.