Setmana de la Ciència 2019

Com ja és habitual en els últims anys, en l’institut Manolo Hugué hem fet/estem fent diferents activitats per commemorar la Setmana de la Ciència. Us les expliquem a continuació:

• Tallers científics pels alumnes de les tres escoles públiques de primària de Caldes de Montbui. Tots els alumnes de 6è de primària han passat per l’institut els dies 11, 12 i 13 de novembre i han dut a terme diferents tallers de tecnologia, biologia, física i química conduits per alumnes de 4t d’ESO del nostre institut.
  • Exposició de maquetes del sistema solar: aquesta activitat està pensada per alumnes de 1r d’ESO. Es poden veure aquestes maquetes en exposició al hall de l’institut.
  • Exposició biogràfica dels científics homenatjats a la Setmana de la Ciència elaborats per alumnes de 4t d’ESO. Si passeu per l’institut podreu veure murals de Leonardo de Vinci, Marie Curie, Ramon Margalef, Lynn Margulis, Rosalind Franklin, Margaret Hamilton…
  • Conferència per alumnes de batxillerat sobre nanotecnologia. Aquesta xerrada va tenir lloc el dia 13/11 a Les Cases dels Mestres. El ponent va ser el sr Xavier Alvarez de la UAB, Facultad de Física, grup de Física Estadística, especialitzat en nano transport tèrmic.
  • Concurs de monòlegs científics: aquesta activitat està pensada per alumnes de 4t d’ESO i batxillerat i consisteix en pensar un monòleg de caire humorístic amb contingut científic i gravar un  vídeo curt (2 a 5 minuts).
    La temàtica del vídeo ha de tocar algun d’aquests quatre reptes socials:
    apropar les noves eines digitals al mon agrícola;
    alimentar la població mundial en creixement, tot protegint els recursos naturals,
    prevenir malalties i desenvolupar la medecina preventiva;
    com millorar la salut i benestar d’una societat amb major esperança de vida.
    A més de participar en un concurs intern, els millors treballs podran optar a participar en la 2a fase del concurs Cuestion de Ciencia de Big Bang Ciencia.

A continuació un recull de fotografies de les diferents activitats.