PESCADORS DE PLÀSTIC

Al tornar de les vacances de primavera, l’alumnat de 1ESO-A i 1-ESO-B, amb el seu professor Ruben Ballestar, han participat al projecte de Ciència Ciutadana, “Pescadors de plàstic” de la Universitat de Vic, on s’analitza la presència i abundància de plàstics i microplàstics als rius i rieres de Catalunya. Les sessions dedicades han inclòs tant treball d’aula, com el mostreig al camp (dos trams diferents de la riera de Caldes), el treball de laboratori i l’anàlisi de resultats. 5 alumnes de 3ESO han participat com a voluntàries coordinant i supervisant el treball de camp amb l’alumnat de 1r, i els tres grups aula de 3r han participat en la fase de treball de laboratori.
El grau de satisfacció d’aquesta activitat ha estat molt alt, ja que es tracta d’un treball molt complet que permet tenir una visió global de la recerca científica en totes les seves fases, i que aborda un problema ambiental molt preocupant.