Fomentem l’emprenedoria amb Pepe Barrios, gerent de Recam Laser i antic alumne

El cicle de xerrades d’empresaris emprenedors a l’Institut Manolo Hugué, finançada pels Fons Europeus Next Generation EU, ha tingut el passat divendres 28 d’octubre un convidat excepcional, l‘empresari i fundador de l’empresa Recam Làser Pere Barrios.

En aquest cas, no només és un empresari d’èxit, sinó que també un emprenedor en diferents àmbits, com l’esportiu, amb les seves participacions al ral·li Dakar o el seu patrocini de l’equip d’hoquei de Caldes de Montbui.

L’empresari i antic alumne de l’Institut Manolo Hugué va capitalitzar la seva prestació de l’atur en 1988 per muntar una empresa de tall de metall amb làser. Actualment, l’empresa Recam Laser té més de 350 empleats i presencia multinacional.

L’empresari va explicar la creació i creixement de l’empresa als alumnes de cicles formatius. “Vaig tocar la tecla adequada. A finals dels vuitanta, en aquest país gairebé ningú coneixia el tall amb làser i amb el poc que jo sabia vaig esdevenir un expert”. En aquest sentit, el testimoni de Pere Barrios exemplifica la importància d’estar atent a les novetats tecnològiques per ser dels primers a explorar les innovacions que permeten desenvolupar nous productes o serveis.

Com a emprenedor, Pere Barrios no es va limitar a parlar del seu passat, sinó que també va explicar els seus projectes actuals i va aconsellar als alumnes que han d’arriscar per emprendre quan són joves perquè “no teniu molt a perdre i sí molt a guanyar”. També va afirmar que recentment s’ha aprovat una llei que permet crear una societat mercantil amb només un euro, en compte dels 3.000€ que eren necessaris fins ara.

En la xerrada també va participar el director de l’Institut Jaume Balart, que va destacar l’emprenedoria dels alumnes que treballen i estudien i va destacar la importància de la formació professional i el seu èxit en la incorporació al mercat laboral, donat la creixent demanda de professionals especialitzats en diferents àmbits.