EXTRACCIÓ DE PIGMENTS DE FULLES D’ESPINACS

Els alumnes de biologia de 2n de batxillerat del Manolo han après aquesta setmana que les fulles verdes dels espinacs contenen d’altres pigments a banda del verd de les clorofil·les, pigments grocs i carabasses, com ara les xantofil·les i els carotens. Hem pogut distingir fins i tot les dues menes de clorofil·la, alfa i beta, una més fosca que l’altra.

A les fulles hi són tots aquests pigments, però només veiem els colors ocres quan les clorofil·les a la tardor, molt preuades per a la planta, es retiren i reserven, deixant-losclorofil%c2%b7la-en-medi-liquid clorofil%c2%b7la-en-paper-2 visibles.

Hem fet dues separacions, com podeu veure a les fotografies, una en cromatografia en paper i l’altre en medi líquid.

Les fotos són dels alumnes.