Emprenem el vol per enfortir el treball en equip i el lideratge

Els dies 21, 22 i 23 de març, sis grups classe dels alumnes de cicles formatius de l’Institut Manolo Hugué van realitzar el taller “Emprendre el Vol” de l’empresa El despertador amb el formador Joan Canals.

Aquestes activitats s’emmarquen dintre del programa Emprèn FP i són finançades amb el fons socials europeus Next Generation.

Els alumnes al llarg de les tres hores dels tallers van treballar competències com:

• L’autoconfiança i la iniciativa, per creure i orientar-se a l’assoliment dels objectius.
  • La resiliència i la perseverança, per no rendir-se i seguir desenvolupant la seva aposta.
  • La flexibilitat i adaptació al canvi, viure cada dificultat com una oportunitat.
  • La disposició a l’aprenentatge i la creativitat, per anar més enllà dels límits.
  • La comunicació i el networking, per poder transmetre, negociar, inspirar i fer xarxa.

L’objectiu d’aquests tallers, és entendre que emprenedor/a no és una professió, sinó una actitud davant la vida. Totes i tots ho hem estat i ho som en algun moment quan ens focalitzem en tirar endavant una iniciativa tant a nivell personal com professional.

Conèixer i reconèixer, vivencialment, la importància d’algunes de les competències principals per emprendre forma part de les dinàmiques del taller.

A més del lideratge i el treball en equip, el taller va ser una eina d’autoconeixement dels alumnes en aquests aspectes fonamentals de l’actitud emprenedora:

• Prendre consciència de què és emprendre i en quins moments ja ho han fet.
  • Conèixer, reconèixer i apropiar-se d’algunes de les competències essencials per emprendre.
  • Fer autodiagnosi i afinar en aquells aspectes que es vulguin potenciar.
  • Desenvolupar l’actitud emprenedora.

En definitiva, els alumnes van treballar les seves competències per l’emprenedoria, amb dinàmiques que reforcen el treball en equip i alhora permeten sondejar introspectivament les seves habilitats emprenedores dels alumnes.