Diari d’un intercanvi: Maassluis a Caldes

Durant aquesta setmana, heu vist jovent molt alt passejant pel nostre poble? Són joves de Maassluis (Holanda) que han vingut d’intercanvi a Caldes, amb l’alumnat de l’institut Manolo Hugué. I aquí us expliquem què han fet:

Dilluns, a les 9 del vespre, davant l’institut Manolo Hugué hi havia una pila de famílies

ben nervioses. Estaven esperant l’alumnat que arribava d’Holanda i que compartiria aquesta setmana amb ells. Els estudiants es coneixien perquè de fa molts dies que s’havien posat en contacte mitjançant xarxes socials. I quan va arribar l’autocar ple d’alumnes holandesos, vam descobrir que realment es coneixien: tot va ser petons i abraçades.

Dimarts, vam començar el coneixement de l’entorn: alumnes catalans i holandesos van arribar junts a l’institut i van anar cap a la biblioteca (i hauríeu d’haver vist quants dels altres alumnes van passar per allà a mirar-los a través dels vidres!). L’alumnat català va presentar-los l’institut, Caldes i la planificació de tota la setmana. Després van anar a fer un photo hunting per conèixer Caldes. I d’aquí, cap a esmorzar al lloc més emblemàtic del jovent: el TOC. I van acabar el matí fent el recorregut termal (que som a Caldes i és el nostre distintiu!).

A la tarda, van continuar els coneixements del poble amb la rebuda

institucional a l’Ajuntament i els intents de fer pilars amb

els castellers de Caldes.

Dimecres, van anar a Barcelona. Només els holandesos, que l’alumnat d’aquí havia d’assistir a classe. La jornada va transcorre per la Sagrada Família i el casc antic. I quan van tornar…trobada a casa d’alguns calderins.

Dijous, els holandesos van anar a classe, a compartir els coneixements d’uns i altres. Després, a jugar a Can Rius per continuar coneixent-se. I a la tarda, a gaudir d’uns i altres, sense massa planificacions.

Divendres, van tornar a Barcelona, tots! Van conèixer el Camp Nou, el Parc Güell i la platja de la Barceloneta.

I arriba el cap de setmana! El millor moment de coneixença entre uns i altres, quan les famílies han organitzat activitats i tothom ha estat la mar de bé.

I sí, també s’acaba l’intercanvi i diumenge a les 12 del migdia han marxat els nostres companys holandesos cap a Maassluis, on ens esperen el mes d’abril.