CAMPUS ÍTACA 2020

NOVETATS CAMPUS ITACA 19/5/2020

Enguany, a causa de la crisi sanitària de la Covid-19, s’ha reestructurat el campus Itaca, per tal que compleixi amb les recomanacions de les autoritats sanitàries i d’activitats de lleure si, finalment, el procés de desconfinament va bé i, efectivament, activitats com aquesta es poden acabar desenvolupant. Entre altres mesures vinculades a temes d’higiene, la reestructuració passa per reduir el nombre de joves, els dies i les hores de participació en el campus. Els criteris per a la reducció de participants estan vinculats a la proximitats d’aquests al campus de la UAB.

Finalment, s’han seleccionat aquells municipis propers a la UAB i que forman part de la regió sanitària de Barcelona Nord, com és el nostre cas.

Per tant, el nostre institut participarà a l’edició d’enguany i no afectarà el nombre de places assignades.

Per tal de fer possible l’execució del programa s’han hagut de canviar les dates del campus a la segona setmana de juliol, fet que ha comportat reduir el nombre de dies i la reestructuració de les activitats.

Per tal d’incorporar totes les mesures d’higiene i salut necessàries per a garantir la seguretat de tots i totes les participants, s’ha hagut de descartar les accions on es concentren més de 100 persones, i això ha afectat entre d’altres, a  l’espai del dinar en llocs tancats. Per aquest motiu, s’ha optat per a fer dues tardes, portant aquests dos dies el dinar de casa, per dinar en petits grups a l’exterior .

En definitiva, els alumnes seleccionats de l’institut aniran al primer torn:

TORN 1: del 13 al 17 de juliol
HORARI:

• dilluns, dimecres i divendres de 9:00 a 14:00 h
  • dimarts i dilous de 9:00 a 14:00 i de 15:00 a 18:00 h (portant carmanyola o entrepà)

DESCRIPCIÓ

El Campus Ítaca és un programa socioeducatiu de la Universitat Autònoma de Barcelona dirigit a estudiants de secundària. Consisteix en una estada al Campus durant els mesos de juny i juliol, organitzada en dos torns de set dies cadascun. L’alumnat realitza una sèrie d’activitats pedagògiques i lúdiques que tenen com a objectiu incentivar-los a continuar la seva formació un cop finalitzada l’etapa obligatòria. Alhora, el campus vol ser un espai de convivència entre alumnat d’entorns socials diversos i on s’utilitza el català com a llengua de comunicació.

El nostre instititut hi participa des de fa molt temps. Hi poden anar només 5 alumnes de cada un dels instituts que participen (80 instituts, tots de la provincia de Barcelona).
La selecció dels alumnes la fan els professors de l’escola conjuntament amb l’ajuntament tenint en compte, a més de la situació econòmica, els resultats acadèmics de la primera avaluació de 3r d’ESO i la tenència o no de progenitors amb estudis superiors.
Ja s’ha obert el procés de selecció d’alumnes de 3r ESO que hi assistiran aquest proper estiu, des del 25 de juny fins al 3 de juliol.

Ja us anirem informant!!

En aquest vídeo podeu veure algunes imatges de la convocatòria de l’any 2019.